Pazartesi, Ocak 02, 2006

TealScript ile palmınızı yeniden keşfedin!

Açıkçası stylus ile palmıma birşeyler yazmak hiç de kolay gelmiyor bana. Kısa notlar dışında çok kullanışsız buluyorum. Klavye almayı da düşünmedim, çünkü klavyeyi koyacak bir masaya ihtiyaç var. Peki ne yapılabilir?

Palmda yazı yazmayı kolaylaştıracak çeşitli alternatifleri denedim. Oldukça güzel programlar var ve bunlarla ilgili ayrıca birşeyler yazmayı düşünüyorum. Ancak bu sefer sadece TealScript'ten bahsedeceğim.

TealScript, palmınızın standart graffiti sistemi yerine geçerek kendi belirlediğiniz bir stil ile yazabilmenize olanak veriyor. Her karakteri kendi el yazınıza göre ayarlayıp, graffiti ile uğraşmaktan kurtulabilirsiniz. Özellikle de graffiti 1 kullanan bir cihaza sahipseniz, çok fayda göreceksiniz.

İşe standart karakterleri değiştirmekle başlayabilirsiniz. Ben orjinal graffiti karakterlerini kaldırmadan kendi el yazıma göre birçok karakter ekledim. Yani artık a,e,g,y,v,q,d gibi karakterleri kağıda yazdığım gibi yazabiliyorum. Ardından noktalama işaretleri ile ilgili bazı düzenlemeler yaptım. Noktalama işaretlerini sayılar için ayrılan kısma yazılacak şekilde değiştirdim. Artık birçok noktalama işaretini tek seferde yazabiliyorum. Sonra özel semboller ve Türkçe karakterler ile ilgili düzenlemeler yaptım.

El yazımı incelediğimde, bazı harf gruplarını elimi kaldırmadan tek seferde yazdığımı gördüm. Örnek olarak de, ne, me, em, en, den, ki, di, sa ve benzeri harf kombinasyonlarını verebilirim. TealScript sayesinde palmımda da elimi kaldırmadan yazabiliyorum bunları, ve çok faydasını gördüm.

Ancak dikkat etmek gereken bazı şeyler var. Birbirine çok yakın yazılışa sahip harfler eklerseniz programın yanlış algılama ihtimali artar. Ayrıca bütün sembolleri aklınızda tutamayacağınız kadar karmaşık, belli bir sistemi olmayan bir şekilde eklerseniz program faydadan çok zarar getirir. Biraz da deneme yanılma yoluyla anlaşılıyor bazı yazılışların işe yarayıp yaramadığı.

Ayrıca WriteAnywhere modu sayesinde graffiti alanı yerine ekrana yazabilirsiniz. Ne yazdığınızı gördüğünüz için yanlış yazma ihtimaliniz daha az oluyor. TealScript'in bu özelliği eski cihazlarda çalışmıyor, ama NewPen isimindeki ücretsiz programı kullanarak bu sorunu da aşabilirsiniz.

Güncelleme: Ne yazık ki TealScript'in son sürümü ile NewPen'in çalışmadığını farkettim. Palmınızda eski sürüm yüklüyse güncellemekte fazla acele etmeyin derim.

İlgili linkler:
TealPoint Software
NewPen

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: