Cuma, Aralık 23, 2005

Site Hakkında

Mobil Yazılar 2005 yılından beri mobil teknoloji üzerine orijinal içerik üretmektedir. Mobil Yazılar cebe girebilen her türlü mobil cihazdan bahsetmekle birlikte, ağırlıklı olarak cep bilgisayarları, cep telefonları ve tablet bilgisayarlar üzerine içerikler yayınlamaktadır.

Bir sürü teknoloji sitesi var. Mobil Yazılar'ın ne farkı var?

Mobil Yazılar'ın sımsıkı sarıldığı ilkeleri var:

Mobil Yazılar orijinal içerik üretir. Yazdıklarım tamamen bana ait, orijinal, başka yerde yok.

Mobil Yazılar içerik üretene saygılıdır. Başka sitelerden yazı kopyalamaz, korsan içerik paylaşmaz.

Mobil Yazılar boş içerik üretmez. Her aklına esen teknoloji sitesi açıyor, hepsinde de aynı haberler. Hepsi ya birbirinden ya Engadget'dan kopya. Mobil Yazılar farklı şeyler söylemeye çalışıyor.

Mobil Yazılar kullanıcının tarafını tutar. İncelediği cihazları iyice inceler, bolca eleştirir.

Mobil Yazılar okurun tarafını tutar, siteyi reklama boğmaz. Öyle siteler var ki reklamlar her yeri kaplamış, sitede ne yazdığını görmek mümkün değil. Mobil Yazılar'da reklamlar okuyucuyu rahatsız etmeyecek şekilde kullanılır.

Mobil Yazılar bilmediği konuda susmayı seçer. Bilmemek ayıp değildir, ama bilmediğiniz konuda yazıp okuyucuları yanıltmak çok, çok ayıptır. Kimi teknoloji sitelerinde ve gazetelerin teknoloji köşelerinde öyle hatalı bilgiler veriliyor ki. Mobil Yazılar'daki her yazı farklı kaynaklardan doğruluğu araştırılarak yazılmaktadır. Okuyucularımı yanıltmak yerine bilmediğim konuda yazmamayı tercih ederim.

Mobil Yazılar zararlı reklamları yayınlamaz. Tüketiciyi kandırmaya yönelik sitelerin ve şirketlerin reklamları, dinleme cihazlarının, arkadaşlık siteleri, zil sesi ve duvar kağıdı sitelerinin reklamlarını gördüğüm anda engellemekteyim.


Mobil Yazılar'dan Alıntı Yaparken
Kaynak göstermek şartı ile kısa (bir-iki paragraflık) alıntılar yapabilirsiniz. Kaynak gösterirken lütfen Mobil Yazılar'a üzerine tıklanabilen bir link verin, ve bu link görünür bir yerde olsun. Lütfen sadece "alıntıdır" diyerek geçiştirmeyin. Lütfen! Bu önemli. Merak etmeyin, böyle yaparsanız okuyucularınız kaçmaz. Siz de okunursunuz, ben de okunurum.

Alıntı kuralları ile ilgili detaylar için tıklayınız

Tema / Tasarım
Mobil Yazılar'ı ilk kurduğumda Blogger'ın hazır temalarından birini, Son of Moto isimli çalışmayı kullanmıştım. Zaman içinde o kadar değişime uğradı ki Son of Moto'dan geriye bazı Blogger kodlarından başka bir şey kalmadı. Bu aralar başka bir şablona geçiş yaptım. Malum 2005 yılından beri teknoloji çok değişti.

İçerik Hakkında
Mobil Yazılar'ın içeriği tamamen orjinal içerik. Kendi görüşlerimden ve araştırmalarımdan oluşmakta. Buradaki her bir yazının hazırlanması çokça vakit alıyor. İşte bu yüzden içeriğin kopyalanması konusunda hassas davranıyorum.

Mobil Yazılar bir mobil haber sitesi değil. Birbiri alıntılayan onlarca mobil haber sitesi var zaten.Mobil Yazılar daha çok bir çözüm sitesi. Mobil teknolojiyi daha iyi, daha büyük keyifle kullanabilme, cihazların potansiyelinden sonuna kadar yararlanabilme, mobil işletim sistemleri ile ilgili enteresan detayları öğrenme sitesi.

Mobil Yazılar'da kırılmış yazılım linkleri yoktur. Ayrıca bu tür paylaşım yapan sitelere link de vermiyorum. Bu durum link verebileceğim Türkçe sitelerini kısıtlıyor, ama ne yapabilirim, suç bende değil!

İncelemeler Hakkında

Mobil Yazılar'da inceleme başlığı ile yayınlanan tüm yazılar, cihazları gerçekten kullanarak hazırlanmaktadır. Bazı sitelerdeki gibi adına inceleme koyup da içeriği özelliklerin özetlenmesinden ibaret olan yazılar üretmiyorum. Yabancı sitelerde cihazlar hakkında ne gibi yorumlar yapıldığından bahsediyorsam, o yazıya inceleme demiyorum. Adı "inceleme" olan her yazı kendi kullanım deneyimlerimden oluşuyor.

Ayrıca bahsi geçen hiçbir şirket ile bağlantım yok. İncelediğim cihazları şirketler göndermiyor, kendi imkanlarımla bulup/alıp inceliyorum. Bir gün blogların gücünü farkedip incelemek üzere blog yazarlarına cihaz gönderirlerse? Yine de artısını eksisini açıkça yazarım, cihazın da firma tarafından gönderildiğini belirtirim. Mobil Yazılar'da okuyucu önce gelir.

Seçme Yazılar


Reklamlar Hakkında
Mobil Yazılar'da AdSense reklamları yayınlanmaktadır. Rahatsız edici bulduğunuz reklamlarla karşılaşırsanız lütfen bana e-posta ile, ya da bu yazının altına yorum bırakarak bildirin.

Reklamları hepten rahatsız edici buluyorsanız yine de görüşlerinizi benimle paylaşmaktan çekinmeyin :) Ben reklama boğulmuş sitelerden nefret ediyorum. Sizin de Mobil Yazılar'da keyifli bir deneyim yaşamanızı istiyorum. Bu yüzden az sayıda reklam alanı ayırdım.

İletişim
Önerilerinizi, yazılarda bulduğunuz hataları, siteye eklenebileceğini düşündüğünüz şeyleri bana yazın.

Twitter: http://twitter.com/mobilyazilar
YouTube: http://www.youtube.com/user/mobilyazilarcom
E-Posta: mobilyazilar@gmail.com (Lütfen teknoloji ile ilgili sorularınızı ilgili yazıların altına yorum olarak bırakınız.)

İlginizi çekebilir: