Cumartesi, Kasım 21, 2009

Artık müzikten zevk alamaz oldum

Mobil Yazılar'da birkaç defa cep bilgisayarların ses kalitesinden ve kaliteyi arttırmak için kullanılabilecek programlardan bahsettim. Kimi zamanlar çeşitli PDA'lar için "İyi bir MP3 çalar olur" dedim. Şimdi hepinizinden özür dilemek istiyorum, çoğundan çıkan ses çamur gibi.

Evet çamur gibi. Komik bir benzetme değil mi? Ama gerçekten de öyle. Yıllarca bu çamura alışmış ve iyi müziği daha çok bass zanneden kulaklarım farkedememiş ama, tüm enstrümanlar birbirine karışmış, toprağın suyla karışması ile oluşan çamurdan farkı kalmamış dinlediğim müziğin. Ayrıca kulaklarımdan da özür dilerim onlara bu işkenceyi yaşattığım için!

Hangi cihazları dinledikten sonra geri dönüşü olmayan bir yola girdiğimi duysalar, kaliteli ses ile ilgilenenler bana katıla katıla güleceklerdir elbette (Bu yüzden söylemeyeceğim). Ama artık pek çok cihazdan, sıradan kulaklıklardan müzik dinleyemez olmuş durumdayım. Hiç bir zevk alamıyorum. Otobüste, metroda müzik dinlemek mi? Sadece etrafımdakilerin konuşmalarını duymamak için! Kulağımda kulaklık varken arkadan gelen bilgisayar fan sesini bile duyar olmuş durumdayken, toplu taşıma araçlarında müzikten hiç mi hiç zevk almıyorum. Bu arada o kulak içi kulaklıklara da halen alışamadım.

Aslına bakarsanız korkuyorum. 150 liradan başlayıp yüzlerce dolara doğru yükselen kaliteli kulaklık dünyasına bir girdim mi, müzik dinlemek benim için lüks olup çıkacak. Daha yüksek bitrate'ler, kayıpsız formatlar, bu formatları destekleyen, hafızası yüksek cihazlar, ardından daha da profesyonel ekipmanlar... bunun sonu yok gibi gözüküyor.

Merak etmeyin, bu yolda ilerlemeye karar verirsem deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım inşallah :)

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: