Pazar, Şubat 06, 2011

Nokia E63'ün iyi yönleri

Nokia E63 incelemesi ve E63 ile ilgili nefret edilesi şeyler yazımdan sonra, Nokia E63'ün iyi yönlerini de anlatan bir yazı yazmak şart oldu. Aslında gerçekten olumsuz yanları olsa da, farklı açılardan bakınca güzel yönlerini de görmek mümkün.
  1. Klavyesi: Dokunmatik ekranlarda yazmaya çalışıp durmaktan hoşlanmayanlar için birebir. Ben metin tahmini özelliğini kapalı tutuyorum. Türkçe karakterleri yazmak ekstra çaba gerektiriyor ama, o sorun iPhone'da bile var.
  2. Sağlamlığı: Kaç defa düşürdüm, anahtarlıkla aynı cepte taşıdım, maşallah, çizik bile yok.
  3. Ekranı: Ekranı benim alışık olduğum boyutlara göre küçük, çözünürlüğü de düşük, ama bir güzel özelliği var, güneş ışığı altında görülebiliyor.
  4. Adres defterinde, notlarda, alarmlarda sınır olmaması da benim için önemli bir özellik.
  5. Gelen SMS kapasitesinin yüksek olması: Aslında kağıt üzerinde "sınırsız" diyorlar ama, gelen kutusu 999'a ulaştığında eski mesajları silmeye başlıyor. Giden kutusunda böyle bir sınır yok.
  6. Bildirim ışığı: Mesaj geldiğinde ya da birisi aradığında siz telefona bakana kadar bildirim ışığı yanıp sönüyor. Böylece telefona şöyle bir göz ucuyla bakarak kaçırdığınız bir şey olup olmadığını anlayabiliyorsunuz.
  7. Birden fazla programı aynı anda çalıştırabilmesi. Bir program işleme (örneğin bir dosyayı yükelemeye) devam ederken diğerine, sonra diğerine geçebiliyorsunuz.
  8. Kopyala-yapıştır: Bu devirde bu özellikten yoksun işletim sistemi kendinden utansın zaten.
  9. Bilektik takılabilmesi: Herhangi bir kılıf kullanmadan E63'ün köşesindeki yere bilekliğinizi bağlayabilirsiniz. Telefonu güvenle kullanmak için önemli gördüğüm, aradığım bir özellik.
  10. Tek tuşla fener görevi görmesi. Karanlıkta kaldığınızda klavyenin en büyük tuşu olan boşluk (space) tuşuna basarak kamera ışığını yakabilirsiniz. Gerçekten kullanışlı olabiliyor.
  11. Flash desteği: Web tarayıcısında Flash desteği pek bir işime yaramadı, zira ekran küçük, işlemci yavaş ve benim mobil internet paketim de sınırlı. Yani web tarayıcısında Flash içeriklerini yüklemek işime gelmiyor. Ama E63 Flash dosyalarını kendi başlarına da çalıştırabiliyor. Eğer ilgilenirseniz (arayıp bulursanız) E63'de oynayabileceğiniz oyunlar ve ufak tefek faydalı programcıkları yükleyebilirsiniz.
  12. Podcast desteği: Podcast yayınlayan sitelere üye olup yolda dinleyebilirsiniz.
  13. Takvimi: Mükemmel olmasa da kullanışlı olduğunu söyleyebilirim. Düzenli olarak kullanıyorum.
  14. Stabil olması: Ara ara saçmalasa da, genel olarak stabil çalışan bir telefon. Hele Windows Mobile dünyasından geliyorsanız, telefonun resetlenmeden (kapatıp açılmadan) kaç gün dayanabildiği sizi şaşırtabilir.
  15. Pil ömrü: Daha önce "beklediğim gibi çıkmadığını" söylemiştim, ama yine de bu listeye girmesi gerektiğini düşünüyorum. Ben E63'ümü her gün şarj ediyorum. Sürekli internete bağlı olduğumu, telefonu yoğun olarak kullandığımı hesaba katınca, internet bağlantısı olmayan biri için pil ömrü çok daha uzun olacağını söylemek yanlış olmaz.
  16. Ofis dosyalarını görüntüleyebilme ve değiştirebilme. Değiştirebilme özelliği her zaman gerekmese de, gerektiğinde yapabilmek güzel oluyor.
  17. Ana ekrandan adres defterini arama özelliği. Alışkanlık yapmış, başka bir telefona geçtiğimde bu özelliği arıyorum!
  18. E-posta gönderip alma özelliği mükemmel olmasa da iş görüyor, düzenli olarak kullanıyorum.
  19. İnternet radyoları dinlemek için bir programın yüklü gelmesi güzel.
  20. Dosyalar ve programlar içinde arama özelliği kimi zaman yavaş çalışsa da işe yaradığı oluyor. Ben özellikle notlarım arasında arama yapmak için kullanıyorum.
Sizin E63'de sevdiğiniz yönler neler? Yorum bırakmaktan çekinmeyin.

İlgili linkler:
E63 ve abisi E71 ile ilgili yazılarım
E63 incelemesi
E63 ile ilgili nefret edilesi şeyler

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Opera Mobile Bu Telefonda çok kullanışlı oluyor.

Adsız dedi ki...

Iyi telefon

İlginizi çekebilir: