Cuma, Ekim 29, 2010

Teknolojinin tasarımı

Hani reklamda diyor ya, “Sebebi yok, sadece istiyorum” diye, bazı teknolojik aletler var ki, insan sebepsizce, mantıksızca istiyor. Mesela Lenovo’nun o teknolojik tasarımı içimde bir şeyleri kıpırdatıyor. “Ben saf teknolojiyim” diyor sanki, ya da sadece “Teknoloji benim” (Bu yüzden Lenovo'nun dokunmatik modeli s10-3t'ye de hiç ısınamadım, bir Lenovo gibi tasarlanmamıştı).

Bir de eski mobil cihazlara bayılıyorum. Özellikle de renksiz, gri tonlamalı ekranı olanlara karşı neredeyse bir zaafım var diyebilirim. Bir sürü para verip ikinci el sitelerinden Psion 3MX gibi aletleri alıyorum, hatta gecenin bir yarısı çalışır durumda bir Casio Zoomer satıldığını görünce altın bulmuş gibi sevinip "Hemen Al"ıyorum! (Daha alamadığım/bulamadığım pek çok cihaz var, eski cihazlarını elinden çıkarmak isteyenlere duyurulur!)



Bu açıdan bakınca, insanların neden yeni MacBook Air’i şiddetle arzulayağını anlayabiliyorum. Evet, Lenovo’nun neredeyse zıddı bir tasarımı var, ama MacBook Air ve genel olarak Apple ürünleri neredeyse “Teknolojik sanat eserleri” oldukları için çekici buluyorum onları da. Ne yazık ki pahalı fiyatları dolayısıyla “olası satın alınacaklar” listeme sokamıyorum bile. Bazen Apple da itici ürünler yapmayı başarabiliyor elbette, iPad'in ilk fotoğrafları yayınlandığında o fazla boşluklu ikonlarını çok çirkin bulmuştum mesela.



Tasarım öyle bir şey ki, içtiğiniz bardak güzel tasarlanmış olduğunda su bile daha tatlı gelir size.

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: