Pazar, Kasım 16, 2014

E-kitap okuyucular ile ilgili birkaç soru ve cevapları

Bir Mobil Yazılar okuru e-kitap okuyucularla ilgili sorular göndermiş. Gönderdiği soruları ve verdiğim cevapları biraz değiştirerek sizlerle paylaşmak istedim.

E-kitap okuyucu mu, tablet mi?

Eğer her türlü dokümanı açabilmek istiyorsanız, renk önemliyse, yüksek performans gerekiyorsa, arada bir okuyacaksanız, tablet. Eğer ekrana bakmaktan gözünüz yoruluyorsa, ekran güneş ışığı altında da görünür olsun istiyorsanız, çok ama çok okumanız gerekiyorsa, e-kitap okuyucu. Şahsen e-kitap okuyucuları kullanmamın temel sebebi ekranlarının gözü daha az yorması. Bu cihazlardan bir tablet performansı beklememek lazım.



E-kitap okuyucu cihazlara USB bağlantısı ile dosyalar atılabilir mi?

Benim elimde e-kitap okuyucu olarak Kindle ve Calibro var. İkisine de USB kablosu ile dokümanlar aktarılabiliyor. Ancak Kindle'da Word dokümanlarını okumak için Amazon'un "Send to Kindle" servisine üye olup dokümanların Kindle'a uygun formata çevrilmesi için internet üzerinden göndermeniz gerekiyor. Calibro'da ise Word dosyasını USB'den aktarmak yeterli. Ancak Calibro da her türlü formatı desteklemiyor. PPT ve XLS dosyaları açılmıyor mesela.

E-kitap okuyucularda Türkçe karakter problemi var mıdır?

Şu ana kadar ne Kindle'da ne Calibro'da Türkçe fontlar ile ilgili hiç bir problem yaşamadım.

Kindle ile Calibro karşılaştırıldığında?

Doğrusu ben bugüne kadar Kindle Touch kullanıyordum. Kindle Touch PDF ve diğer dosyaları okumak için uygun değil, ancak kendi formatına (MOBI) dönüştürülen kitaplar için çok iyi. Amazon henüz Türkiye'de e-kitap satmadığı için Kindle için kitap bulamıyorsunuz ama diğer kaynaklardan satın aldığınız kitapları Kindle formatına dönüştürmeniz olası. Bir de, internette rastladığınız uzun makaleleri WiFi üzerinden Kindle'a aktarmak çok kolay. Ben çoğunlukla bunun için kullanıyordum Kindle'ı.

Calibro da ise mağaza seçeneği var. PDF okumak için Kindle'dan daha iyi; ben PDF okumak için Kindle ile uğraşmıyorum artık. Word dosyalarını da destekliyor. Ama internetten makale aktarmak Kindle'daki gibi "bir tık" ile olmuyor, yine USB'den aktarmak gerekiyor.

Ancak Kindle, cihaz olarak Calibro'dan daha kaliteli. Kindle'ın ekranında siyahlar daha siyah mesela. Kindle daha dayanıklı. Elimdeki Calibro Touch Lux'ü ilk düşürüşümde parçalandı. Biraz da yazılım problemleri var. Tabi Calibro Türkiye'de satılan bir cihaz olduğu için bozulduğunda tamire gönderebilirsiniz ama Kindle'ınız bozulunca yapabileceğiniz pek bir şey olmayacaktır.

Durum böyle. İhtiyaçlarınıza göre son kararı siz verin :)

Bu arada, ilerleyen günlerde belki Mobil Yazılar'da kapsamlı bir Kindle-Calibro karşılaştırması yapabilirim. Mobil Yazılar'da yazdığım son yazılardan haberdar olmak için buraya tıklayarak Twitter'da Mobil Yazılar'ı takip edebilirsiniz.

İlgili linkler
Calibro ile ilgili incelemeler ve ipuçları
Kindle Touch ile ilgili incelemeler ve ipuçları

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: