Perşembe, Nisan 21, 2016

Lenovo A7010 (Vibe K4 Note / Vibe X3 Lite)

Lenovo'nun ürettiği hoş bir telefondan bahsetmiştim daha önce: Lenovo Vibe X3. Türkiye'de Lenovo A7010 adıyla satılan cihaz, Vibe X3'ün "lite" yani az özellikli versiyonu. Başlığa bakıp "Ne biçim adı var?" diyorsanız haklısınız: Türkiye'de A7010 adıyla satılan bu telefon, başka ülkelerde Vibe K4 Note ve Vibe X3 Lite adıyla da satılıyor. İşin komik tarafı, bu telefon ne A7000'e benziyor, ne de Vibe K3 Note'a. Esasında sahip olması gereken isim, Vibe X3 Lite. Ama Lenovo Türkiye henüz asıl X3 modelini ülkemize getirmediği için, bu modele de "lite" demeyi uygun görmemiş. Sonuçta ortaya böyle bir karmaşa çıkmış.



Doğrusu Vibe X3 modelini merakla bekleyenlerden biriyim. Hindistan, Bulgaristan gibi ülkelerde bulunabiliyor, ancak bize henüz gelmedi. X3 modelinden daha önce şu yazımda bahsetmiştim: Lenovo Vibe X3: Ha gayret Lenovo! Lenovo elbet bir gün bu cihazı da getirecektir diye umuyorum, ancak şimdilik soranlara "Bu model ile ilgili satış çalışmamız yoktur" diyorlar. Bunun anlamı aslında şu: "Bekleyerek vakit kaybetmeyin, piyasadaki modellerimizden birini alıp geçin". İleride getirmeyiz diyen yok zira.

Neyse, Lenovo Türkiye bize Vibe X3'ün "lite" modelini layık görmüş, ondan bahsedelim. Onu da fark etmeyelim diye A7010 olarak isimlendirmiş, bunu tekrar vurgulamadan geçmeyelim. Doğrusu ben bu telefonu neredeyse satın alıyordum, mağazaya gittiğim bir seferde bulamadım, diğer denememde ise istediğim rengi yoktu. Ben bunu yaptığımda cihazın fiyatı 1200 TL idi. Şimdi 900 TL'ye bulunabiliyor. İyi ki almamışım! Çünkü cihazın ederi bu. 900 TL. Daha önce de söylemiştim, Lenovo gibi firmalar kendilerini Apple zannederek fiyatlandırmaya gitmemeli.



Cihazın 5.5" 1080p ekranı, 32 GB hafızası, 2 GB RAM'i, Mediatek MT6753 işlemcisi, 3300 mAh bataryası, MicroSD kart yuvası, parmakizi okuyucusu, bence en önemlisi de, ön tarafa bakan Dolby Atmos destekli stereo hoparlörleri var. Fiyatına (900 TL) göre ekranı, hafızası iyi; parmak izi okuyucusu olması çok iyi. RAM'i olması gereken seviyede (Samsung'un daha pahalı modellerinde daha az RAM olabiliyor). İşlemcisi tartışılır, ama bu fiyatlarda Mediatek'e sık rastlanıyor (İşlemci ile ilgili olumsuz yorular olduğunu belirteyim. Örneğin şu sayfadaki kullanıcılar bu işlemcinin 1080p ekrana yetmediğini, oyunlarda çok sıkıntı çıkardığını yazıyorlar). 

Kamerası 13 MP ama, artık kaç megapiksel olduğu kaliteyi gösteren bir unsur olmaktan uzaklaştığı için, bu ifadenin hiç bir anlamı olmadığını düşünüyorum. Şahsen mağazada birkaç telefonu denediğimde, alternatif Samsung modellerinin kamerasının daha iyi çektiği izlenimine kapıldım. Cihazın Samsung ISOCELL kamerası ve PDAF odaklama özelliği olduğu söyleniyor ama, pek bir etkisini göremedim. Ancak sadece mağaza içinde denediğimi tekrar hatırlatayım. Zira GSMArena'nın fotoğraf kalitesi testlerinde 13 MP kameralı Samsung Galaxy E7 ile aynı, belki de daha iyi performans verdiği söylenebilir.

Sonuç olarak, eğer bugün yeni bir telefon alacak olsaydım, Lenovo A7010'u ciddi olarak düşünürdüm. Aynı fiyata Asus Zenfone modellerinde bile 720p ekran ve 16GB hafıza var. Parmak izi okuyucusunun ya da yüksek ses özelliklerinin izine bile rastlanmıyor. Ben A7010'un özellikle de beyaz modeline tabir caizse "hastayım" zaten. Aklıma takılacak tek şey ne olurdu biliyor musunuz? Ne zaman servise işimin düşeceği... Çöz şu problemleri Lenovo. Mağdur etme müşterilerini.

Ne dersiniz? Lenovo A7010'un fiyatının bu kadar düşmesinin ardında, Lenovo Vibe X3'ün yakın zamanda Türkiye'ye gelecek olması gibi bir sebep olabilir mi?

Sabri Alyu'nun A7010 inceleme videosunu da eklemeden geçmeyelim:


Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: