Perşembe, Ocak 18, 2007

Birkaç düşünce...

Önemli: Unutmayınız ki yazılanlar yazıldıkları tarih için geçerlidir. Yeni gelişmeler ürünleri yazılarda belirtildiğinden daha avantajlı ya da dezavantajlı konuma getirebilir.

Bir
2007'de PDA özelliklerine sahip bir alet alacak olursanız:
  • Organizer gibi kullanmak niyetinde değilseniz sakın WiFi'si olmayan bir alet almayın.
  • Telefon-PDA karışımı aletleri iyi araştırmadan almayın. Hatta bizzat deneyin.
  • Ana diliniz İngilizce ise Palm alın. Hiç sorun çekmezsiniz.
  • iPhone'a fazla kafayı takmayın. Ülkemize gelmeyi başarabilirse, birkaç kat pahalı gelecektir zaten.
  • Kalıcı-hafıza özelliğine sahip olmayan PDA'lardan mümkün olduğunca uzak durun.
  • Yazılım yükleyemeyeceğiniz bir aleti almayın. Mesela çok eski PDA'ları. Eğer organizer gibi kullanmayacaksanız.
İki
iPhone neyin işaretçisi biliyor musunuz? Aynı işletim sistemini ısıtıp ısıtıp "bu yeni ve süper" diye önümüze sunan yazılımcılar ve yenilik kavramını yıllar önce unutan donanımcılar kendilerine çeki düzen vermezse kayıpları büyük olacak, onun işaretçisi. Palm,* antik PalmOS'da; Microsoft ise Windows Mobile'da ciddi geliştirmeler yapmaktan çekiniyor. Donanım üreticileri ise heyecan verici PDA'lar üretmeyi bırakalı yıllar oluyor.

Üç
Belki de Steve iPhone'a yazılım yüklenmesini sınırlayarak kullanıcılara mükkemmel bir deneyim yaşatmayı amaçlıyordur. Olabilir. Ama benim işletim sistemleri konusunda bir başka görüşüm var. Artık ben her alet için ayrı bir yazılım istemiyorum. Masaüstünde kullandığım kadar kompleks yazılımları, mobil cihazlarda kullanmak istiyorum. UMPC bunu hedefliyor, ama fiyat/performans oranı düşük gibi. Zaten iPhone'un beni en çok heyecanlandıran kısmı MacOS X tabanlı olmasıydı. Belki de hayal kırıklığımın bu kadar büyük olması da "kırpılmış MacOS X" olduğunu öğrendiğim içindir. Artık bir yazılımı tüm cihazlarda çalıştırmak istiyorum.

Dört
Web! Acaba web olabilir mi bunun cevabı? Üstteki isteğimin cevabı? Ama bir sorun var... Yine de her web uygulaması her cihazda çalışmıyor :( Duyduğuma göre iPhone'daki Safari bile flash destekli olmayabilirmiş. Geriye ne kalıyor? Nokia Internet Tablet. Yaşasın Linux!

Beş
Windows programlarını çalıştıran, IE, FF ve Opera destekli, ama bir yandan da bir PDA'nın avantajlarına sahip olan bir UMPC çıkana kadar, mobil internetin kralı Nokia Internet Tablet gibi gözüküyor.

Altı
Abartmış olabilirim.

Keşke Nokia Türkiye N800'ü getirse de abartıp abartmadığımı anlayabilsem!

*Bana Access'den ya da PalmSource'dan bahsetmeyin, yok öyle bişey, hiç var olmadı!

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: