Pazartesi, Kasım 05, 2007

Google'ın mobil işletim sistemi: Android


Bugün Google bir gPhone duyurmadı, ama HTC, Motorola, LG, Samsung gibi üreticilerin üreteceği pek çok farklı telefonun temelini oluşturacak bir işletim sistemi duyurdu: Android.

Linux tabanlı bu işletim sistemi açık kaynak olacak, firmalar istedikleri gibi özelleştirmekte özgür olacaklar. Palm OS ve Windows Mobile gibi işletim sistemlerinin aksine üreticiler cihazlarında bu işletim sistemini kullanmak için lisans ücreti ödemeyecekler. Söylendiğine göre çok güçlü bir web tarayıcısı ve iyi bir arabirimi olacak, ama daha fazlasını bilmiyoruz. Şu an elimizde herhangi bir ekran görüntüsü de yok.

Android işletim sistemini kullanan ilk cihazlar 2008'in ikinci yarısında duyurulacakmış. Windows Mobile, Garnet OS, Mac OS X Mobile, Symbian, Access Linux Platform, Palm OS 2, Maemo Internet Tablet OS ve son olarak Android... Mobil arenada rekabet iyice kızışıyor. Bakalım bu savaştan kimler sağ çıkacak?

Daha fazla bilgi için: Open Handset Alliance

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: