Perşembe, Mayıs 29, 2008

Eee PC'nin tasarımı

Eee PC küçük ve şirin bir bilgisayar. Dışı plastik, ancak görünüşü kötü değil. Ekranı çevreleyen kalın siyah bir çerçeve var. Hoparlörler ekranın iki yanında. Çerçeve normalden büyük olduğu için hoparlörleri bu şekilde yerleştirmeyi seçtikleri belli oluyor. Ekranın üstünde bir web kamerası var.


Pilin bulunduğu arka kısmı ön kısmına göre hafifçe daha kalın ve daha yüksekte duruyor. Yani cihaz masanın üstünde hafifçe eğimli duruyor.

Portlar cihazın sol ve sağ yanlarında. Arkada sadece güç girişi var. Önde herhangi bir port yok. Şahsen güç girişinin arkada olmasını ve kulaklık girişinin ortada değil, sol tarafta bulunmasını tercih ediyorum. Yani bence yerleşim gayet güzel. Belki bir yerlerde ses açıp kapamak için bir tekerlek olabilirdi, bunun eksikliğini hissettim.


Cihazın sağ tarafı. SD kart yuvası, 2 USB portu, VGA çıkışı ve Kensington kilit yuvası.


Cihazın sol tarafı. Ethernet portu, USB portu, fan çıkışı, mikrofon ve kulaklık yuvaları.

Klavye küçük ama güzel. Yıllar öncesinin PDA'sı Psion 5mx'in klavyesi hakkında hala övgüler duyabilirsiniz, ama ben onu kullandım, ne elimde iki parmakla, ne de masanın üstünde birkaç parmakla kullanamıyordum. Eee PC'nin klavyesi belki 500 sayfalık ödevinizi yazmanız için uygun değil ama normal kullanım için gayet güzel. Türkçe karakterlere ait tuşlar ne yazık ki "ikinci sınıf tuşlar", yani normal tuşlardan daha küçükler. Cihaz çalıştıkça ısınıyor, klavye de sıcaklıktan nasibini alıyor. Neyse ki dokunulmayacak kadar sıcak olmuyor.


Touchpad küçük, ama ben küçülüğü dolayısıyla bir problem yaşamadım. Sağ ve sol tıklama düğmeleri tek bir düğmeden oluşuyor. Cihazı inceleyen bazı yabancı kaynaklar tıklamakta zorlandıklarını yazmış. Ben bir problemle karşılaşmadım.

Ayrıca touchpad ile ilgili bir ipucu vereyim. Touchpadin ayarlarına girerek istediğiniz köşelerin sol ve orta tıklama görevlerini üstlenmesini sağlayabilirsiniz. Ben sol alt köşeyi orta tıklama, sağ alt köşeyi de sağ tıklama olarak ayarladım. Özellikle FireFox'da orta tıklama ile yeni sekme açmaya alıştığım için bu değişiklik benim işime yaradı.


Ekran 180 derece açılmıyor. Aslına bakarsanız fazla açarsanız ekran kısmı ağır basıyor ve cihaz o yöne yatıyor. Normal kullanımda karşılaşmayacağınız bir problem olduğunu düşünüyorum, yine de bilmenizde fayda var.

Eee PC incelemesi devam ediyor: Eee PC'nin boyutları

Bu yazı ve bu sitede yayınlanan bütün diğer yazılar Mobil Yazılar tarafından yazılmıştır ve bütün hakları Mobil Yazılar'a aittir. Başka bir yayında yayınlanamaz. Sitenizin, forumunuzun, blogunuzun ticari amaç taşıyıp taşımaması farketmez. Daha fazla bilgi için lütfen alıntı kurallarına bakınız.

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: