Pazar, Nisan 25, 2010

Malum şirket ve sözde rakipleri

Bir süredir kişisel gündemim oldukça yoğun, bu yüzden ne Mobil Yazılar'a bir şeyler yazmaya, ne de teknoloji dünyasındaki gelişmeleri yakından takip etmeye vakit ayırabiliyorum. Uzaktan baktığımda ise gördüklerim sanırım son iki senedir hiç değişmiyor. Rakipleri saçmalamaya devam ederken hepimizin bildiği ve adını duymaktan bıktığı malum şirket yolunda emin adımlarla ilerliyor.

N900 ile uyanıyor sandığım Maemo platformu, en büyük düşmanı gibi hareket eden Nokia sayesinde yerinde sayıp duruyor. Şimdi neymiş, Moblin ile Maemo birleşip MeeGo oluyormuş (Onun da otuz (!) farklı versiyonu varmış.). Ah be Nokia, azıcık heyecanlandırmıştın bizi, herşeyi bu kadar berbat etmek zordunda mıydın Allah aşkına? Platformun geleceği karışık görünüyorsa bırak yazılım geliştiriciyi, sıradan tüketiciyi bile çekemezsin kendine. Kaç tane yazılım varmış Maemo 5 için? Maemo.org'a göre tam tamına 260! Hadi bizi kobay yerine koyan başka 500 yazılım daha olduğunu farzedelim, ne değişir? Bu senin eserin sevgili Nokia. Malum firma telefonlarının ilk versiyonlarını bile geride bırakmazken, sen N900 çıkalı çok fazla zaman geçmeden "Maemo 6 N900'de çalışmaz" diyorsun. Sonra ortaya MeeGo diye bir şey atıyorsun. Her taraf terkedilmiş, arabirimi mobil cihazlara uygun olmayan alpha seviyesinde programlarla doluyor sayende. Afferim, sana yıldızlı pekiyi.

Windows Mobile 7 diye bekleye bekleye bir hal olduk. Sizi bilmem ama, beni pek heyecanlandıramadı Microsoft. Çabalarını takdir ediyorum, aldıkları riskin farkındayım. Ama yine de heyecanlanamadım. Hele de arabirimi farklı yapmak isterken çirkinleştirdikleri noktaları gördükçe iyice soğudum. Bir de multitasking özelliğinden vazgeçmişler, ama malum firma şu an bir sıfır önde gözüküyor, WM7'de de benzer bir multitasking çözümü olsa iyi olacak. Sonra bütün eski yazılımların çöpe gitmesi; bilmiyorum değer miydi? Şimdi bir de "Telefon bir bilgisayar değildir" diye bir laf bellemişler. Ben yıllardır Windows Mobile'ı bize "Windows'a benzeyen tanıdık arabirim" diye sattıkları için bir özür bekliyorum. WM7 halen gelişmelere açık ama ben ortaya çıkan şeyin malum firmanın ürünleri yerine WM7 işletim sistemine sahip telefonları tercih etmeme sebep olacağına inanmıyorum. Yıllardır malum firmayı yakalayamadığınız için size de afferim.

Risk alıp geçmişini geride bırakan bir diğer sevimli firmamız Palm. İyi iş çıkardı aslında ama, diğerleri gibi yavaş hareket etmesi sonunu getirdi. Bu aralar Palm çıkmazda, birileri firmayı alacak galiba. Türkiye'ye gelmiş olsaydı belki bir Palm Pre kullanıyor olabilirdim. Palm SDK, PDK falan hazırlarken malum firma WebOS'deki bütün o "farklı" özellikleri bir bir kopyaladı. Palm'a da kocaman bir afferim, bu sefer beceriksizlik için değil ama işleri yürütmedeki yüksek hızı için! (Tamam, belki biraz da şirketi yönetmekte beceriksiz oldukları söylenebilir, WebOS'e yazık ediyorlar).

Malum firmada bir yerlerde sözde rakiplerinin yaptıklarına bakıp gülüyorlardır muhtemelen. O firma her geçen gün yerini sağlamlaştırıyor ve uzun bir süre liderliğini koruyacak gibi gözüküyor. Suç kimsede değil, rakiplerin kendisinde. Bir klasör oluşturma özelliğini bile kullanışsız ve çirkin yapabilen firmalar bulundukça, durum seneye de aynı olacaktır.

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: