Salı, Haziran 29, 2010

Eğer böyle olacaksa e-kitaplar, idefix, uğraşma boşuna!

Güncelleme: İdefix yeni sürümlerde yazıda bahsi geçen hatayı düzeltmiş sanırım. En azından mobil versiyonunda resimler görülebiliyor. Kendilerine teşekkür ediyorum.
Mobil teknolojiye olan tutkumu, gereksiz ağırlık taşımaktan hoşlanmadığımı, 1.5 kg ağırlığı olan netbook'a "netbook" demediğimi, kitap taşımaktan hoşlanmadığım için aldığım kitapların bazılarını taradığımı ve mobil cihazlarımdan okuduğumu Mobil Yazılar'a arada bir bakanlar bile bilirler.

"E-kitap devri gelsin artık!" dediğimi de bilirler Mobil Yazılar okuyucuları. Geldi de, ama ben ilk aldığım kitapla son derece hayal kırıklığına uğramış durumdayım. Böyle geleceklerse gelmesinler daha iyi.

Aslında bugün e-kitaplarla ilgili daha genel şeylerden, e-kitapların yaygınlaşması ve kullanımlarının kolaylaşması için yapılabilecek şeylerden bahsedecektim. idefix'in çabalarını gerçekten takdir ediyorum, Adobe Digital Editions programının yazı tipi bile değiştiremiyor olmasında onların suçu yok elbette. Ama aldığım ilk e-kitabın basılı versiyonunun elektronik versiyonundan çok daha "çekici" olması; elektronik versiyonun "düz yazı" haline gelmiş olması gerçekten ümitlerimi soldurdu. Ne bir gri tonlama, ne göze hoş gelen bir tasarım ögesi; kitabın içindeki resimler, hatta kalın ve eğik yazılar bile yok! Bu yüzden mi ucuzdu yani e-kitaplar?

















E-kitaplar zaten normal kitaplara göre 3-0 yenik başlıyor yarışa, biraz da Adobe, idefix ve yayınevleri mahfetsin durumu, belki Apple gelip çözer sorunu!

Konu ile ilgili yeni bir yazıya göz atmak için: http://mobilyazilar.blogspot.com/2011/08/android-uzerinde-idefix-e-kitap.html

2 yorum:

Deniz dedi ki...

bence nitelikten çok nicelik sorunu var şu sıralar. sizin bahsettiğiniz sorunlar can sıkıcı ama evvela elde sağlam bir türkçe e kitap arşivi oluşturulmalı. ben aradığım kitapların en azından güncel olanlarının yarısını bulabilmeliyim. oysa şu sıralar sadece 400 tane kadar e kitap mevcut. öte yandan e kitapların fiyatlarının da gelişigüzel bir şekilde belirlendiğini düşünüyorum. baskı maliyeti olmayan kitaplar basılı muadilleri ile neredeyse aynı fiyata satılıyorlar. elektronik kitap cihazlarının fahiş fiyatları da cabası. ben ilk olarak fiyatların düşmesi ve daha çok e kitap satılmasına odaklanılması taraftarıyım.

z dedi ki...

Yorumunuz için teşekkürler. Haklısınız, çok az e-kitap var şu anda. Ancak kitap sayısını çoğaltırken nitelikten ödün verilmesi gerekmediğini düşünüyorum. Sadece yazıdan oluşan, içinde grafikler bulunmayan pek çok kitap var, onlara öncelik verilebilir. Kitapta "şekilde görüldüğü gibi" diye bir cümle geçerken ortada şekil olmaması gerçekten can sıkıcı. Buna ek olarak metindeki vurguların (eğik ve kalın yazıların) yok edilmiş olması da şaka gibi, metnin özünü, yazarın anlatım tarzını bozmuş oluyorlar. Fiyat konusunda da sonuna kadar katılıyorum, ucuz olmazlarsa geleceği olmaz e-kitapların.

İlginizi çekebilir: