Cumartesi, Temmuz 21, 2012

Bir yıl sonra: HTC Flyer

Bir mobil cihaz yeni çıktığında, kısa süreli kullanım sonucu yapılan incelemeler genellikle olumlu görüşler içermeye meyilli oluyor, zira o kısa süre içerisinde rahatsız edici küçük detaylarla henüz karşılaşılmıyor. Yaklaşık bir yıl önce bir HTC Flyer incelemesi yapmıştım. O sıralar “tablet” denildiğinde pek fazla seçenek yoktu. Eğer bugün bir tablet alacak olsanız, uygun fiyatlı ya da ikinci el bir HTC Flyer almalı mısınız? Bir yıl önce yaptığım incelemenin başlıklarını temel alarak yeniden yazacağım.

Kutudan çıkanlar

HTC Flyer’ın kutusundan şarj adaptörü, Micro USB kablosu ve hızlı başlangıç kılavuzu çıkmıştı. Micro USB kablosu birkaç ay içinde bozuldu, başka bir kablo kullanmam gerekti. Şarj adaptörü çalışıyor çok şükür ama kablo biraz deforme oldu. Kutudan bir kılıf çıkmaması düşündüğümden daha fazla sorun oldu, uygun kılıf bulamadım, bulduklarımı beğenmedim, bir süre sonra da aramayı bıraktım

Tasarım

Cihazın tasarımı gerçekten hoşuma gidiyor. Çerçevesindeki kabarıklık elde tutmayı kolaylaştırıyor. MicroSD kart yuvasının olduğu kapağı açmak hâlâ zor ama çok da fazla açmam gerekmedi doğrusu.
Eğer sadece evde kullanacaksanız 7” olması pek bir anlam ifade etmeyecektir, daha büyük ekranlı tabletler daha çok keyif verecektir, ancak ben cihazı sıklıkla yanımda taşıdığım için boyutunun ideal olduğunu düşünüyorum. El çantama sığdırabiliyorum. Bir e-kitap okuyucu kadar hafif değil ama, büyük kardeşleri kadar da ağır değil.

Cihaz dayanıklılık konusunda da beni tatmin etti. Birkaç kez düşürdüm, bir kere düşürdüğümde bir köşesinde çok küçük bir ezik oluştu ama bunun dışında bir problem yaşamadım (Kalemin dayanıklılığı ise ayrı bir konu).

Ekran

Ekran konusunda hiçbir şikâyetim yok. Belki yeni tabletlerin ve telefonların AMOLED ya da BRAVIA teknolojileri ile boy ölçüşemez ama, renkler canlı, görüş açıları kusursuz (Geceleri ekran fazla parlak geliyorsa “Screen filter” isimli yazılımı tavsiye ederim.)

Ses

Bir yıl önceki incelememde de belirtmiştim, cihazda çift hoparlör var ama ikisi de arkada olduğu için stereo etkisini hissedemiyorsunuz. Ayrıca hoparlörler cihazı yatay olarak kullanacağınız varsayılarak yerleştirildiği için dikey kullanımda sesin sol taraftan geliyormuş gibi duyulması hoş olmamış.

Bunun dışında ses kalitesi kötü değil elbette. Kardeşimin netbook’undan daha yüksek ses çıkardığını da eklemeliyim. Aslında bir yıl sonra eklemem gereken problem de sesin yüksekliği ile ilgili: Cihazdan kısık ses çıkmıyor. Ses ayarı yeterince hassas değil, ya hiç çıkmıyor, ya da gereğinden fazla çıkıyor. Bu da kimi durumlarda sinir bozucu olabiliyor.

Performans, Hafıza, Pil Ömrü

Cihazın tek çekirdekli 1,5 GHz Qualcomm Snapdragon işlemcisi ve 1 GB RAM’i var. Cihaz halen yeterince hızlı, ancak kimi zaman yavaş çalışmaya başladığını belirtmeliyim. Özellikle de Flash videolarda. İnternet siteleri bile giderek öyle karmaşıklaşıyor ki aldığınız herhangi bir mobil cihazın bir süre sonra zorlanmaya başlaması normal olsa gerek.

Cihazın kağıt üzerinde 16 GB olan hafızasının bölümlenmiş olduğundan daha önce bahsetmiştim. Başlangıçta sorun varmış gibi gözükse de eğer tabletinizi içerikle doldurmayacaksanız hiçbir sıkıntı çekeceğinizi sanmıyorum. Zaten fazlası için HTC Flyer’ın MicroSD yuvası da var. Eskiden film ve müzikle doldurduğum mobil cihazlarıma şimdi neredeyse hiçbir şey yüklemiyorum. Yaşlandım mı, yoksa web’de mi yaşamaya başladım bilmiyorum.

Aslında artık HTC Flyer’ıma bir şey yüklemiyor olmamın sebebi cihazın farklı zamanlarda sebepsiz yere bootloop’a girip formata mecbur bırakması da olabilir. Tek kopyası Flyer’da olan hiçbir dosyam yok artık. Çünkü verilerim Flyer’da güvende değil!

HTC Scribe Kalemi

HTC Flyer’ın kalemli olması güzel ama, keşke kalem bu kadar kolay bozulmasaydı! Artık cihazın kalemini kullanmıyorum çünkü çoğu zaman boşuna taşıyorum yanımda. Kalemin cihazdan ayrı taşınmak zorunda olması da ayrı bir dert zaten. HTC birkaç güncelleme ile kalemin kullanım alanını az miktarda arttırdı, ama bence bunlar yeterli değil. HTC kaleme bir sürü para verip satın alan kullanıcıları yalnız bıraktı. Çok daha fazlası mümkün iken kalemin kullanım alanı sınırlı kaldı. HTC Notes programı çok daha gelişmiş özelliklere sahip olabilir, cihazı gerçekten not almak için işe yarar hale getirebilirdi. Hiç değilse yazılım hatalarından kurtarılabilirdi. Kalem çalıştığında karalama yapmaktan keyif alıyor muyum? Evet, alıyorum. Not almak için kullanışlı mı? Yeterince değil!

HTC Flyer

Kamera ve Video

Bir sene önce de bahsettiğim gibi, cihazın kamerası kötü değil ama, fotoğraftaki detayları kaybetmesine sebep olan bir problem olduğu ortada. Ancak HTC Flyer’ın Google’ın Nexus 7 tabletindeki gibi “kamerasız” olmasını tercih etmezdim, çünkü otofokus özellikli kamerasını doküman fotoğraflamak için sıklıkla kullanıyorum.

Multimedya

Rockplayer kurduktan sonra pek çok video formatını rahatça izleyebiliyorsunuz. Yüksek kaliteli 720p ve 1080p videoları oynatamadığını daha önceden de belirtmiştim. Fotoğraflar konusunda ise bir problemim var: Yüksek çözünürlüklü fotoğrafları orijinal boyutlarında görüntüleyemiyorum.

İnternet

Bir yıldır internette gezinmek için birinci tercihim HTC Flyer. Eğer içeriği sadece tüketecekseniz; fansız, hafif, Flash destekli ve hızlı bir cihaz bir dizüstü ya da masaüstü bilgisayardan çok daha kullanışlı ve keyifli oluyor.

Problemsiz mi? Değil elbette. Örneğin cihazın üzerinde yüklü gelen tarayıcı çökmeye meyilli. Durduk yere kapanıp bütün sekmelerinizi de beraberinde götürebiliyor. Bazı siteler “mouse over” menülere sahip oldukları için tabletten açmak işkence olabiliyor. Ayrıca sadece evde kullanacaksanız daha büyük ekranlı bir tablet tavsiye ederim.

Problemler var ama, üstteki cümlemi tekrar edeceğim. Bir yıldır internette gezinmek için birinci tercihim HTC Flyer. Artık dizüstü bilgisayarımı daha az kullanıyorum.

Android Programları ve Oyunları

iOS kadar olmasa da Android’in yazılım ekosistemi son derece kuvvetli. Her ihtiyaca yönelik program bulmak mümkün oluyor. Programların kalitesi ve cihazlarla uyumluluğu bazen can sıkabiliyor.

Ben cihazı aldığımda Android Market’ten yazılım satın alınamıyordu, artık o sorun da kalmadı.

HTC Sense

Kimileri kurtulmaya çalışıyor ama ben HTC Sense arabirimini seviyorum. Hatta Sense’ten sonra diğer cihazların arabirimleri sıkıcı gelebiliyor. Şahsen aynı özellik ve fiyatta olan cihazlar arasından Sense’li olanı tercih ederdim.



Diğer

HTC Flyer ile ilgili birkaç problem daha var:
* GPS beklediğim kadar kullanışlı olmadı. Üzerindeki navigasyon yazılımını bir kere kullanmaya çalıştım, rezil etti. Arada bir Google Maps’i kullanıyorum yine de.
* Bahsettiğim gibi, cihazı 4-5 kere formatlamak zorunda kaldım.
* Resmi bir Android 4.0 güncellemesi yok, Honeycomb güncellemesini yükleyenler arasında da yazılım hatalarından şikayetçi olanlar var.

Sonuç

Bir yıldır HTC Flyer kullanıyorum. İlk incelememi okumak için buraya tıklayabilirsiniz. HTC Flyer sıradan tabletlere göre çok daha kaliteli bir tablet, ama satın almadan önce sorunlu olduğu alanları bilmek ve ancak uygun fiyatlı satılıyorsa almak lazım.

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: