Salı, Ocak 13, 2015

Calibro’nun yeni fiyatı: Calibro Basic 230, Calibro Touch Lux 340 TL

Libronet Calibro Basic ve Calibro Touch Lux e-kitap okuyucuların fiyatlarını artırmış. Calibro Basic daha önceden 150 TL, dokunmatik ekranlı, aydınlatmalı kardeşi Calibro Touch Lux ise 250 TL idi. Yeni fiyatlar ise Calibro Basic için 230, Calibro Touch Lux için 340 TL şeklinde.


Doğrusu Calibro’nun beni heyecanlandıran yönlerinden biri uygun fiyatıydı. Tüketici için her satın alma kararı bazı riskler içerir. Aldığı ürünün beklentilerini karşılamamasından korkar en başta. Verdiği paranın çöpe gitmesinden korkar. İlk aldığım Calibro Basic modelini satın almadan önce şunu düşünmüştüm: “Ben bu firmayı daha önce duymadım. Bu ürünleri de yeni çıkıyor piyasaya. Siparişimi doğru dürüst gönderip göndermeyeceklerini bile bilmiyorum. 250 TL çok gibi. Ama 150 TL ciddi bir finansal risk değil. Siparişimden memnun kalırsam, 250 TL’lik modeli de düşünebilirim.”

Şahsen buradaki “impulse buy” faktörü, e-ink ekranlı bu cihazın 150 TL’ye satılıyor olmasıydı. Şimdi 230 TL’ye çıktı. Bu fiyat, tüketicinin psikolojik bir bariyerini aşıyor. 199 TL olsa, yine 100 civarında olarak algılanır. Gerçi ben Mobil Yazılar’da bu tür rakamları bir üstüne yuvarlayarak veriyorum. Ancak yine de, 199 ile 200 arasındaki algılanan fark 1 TL’den çok daha fazla. Zaten daha zor bir karar olan Touch Lux ise, 300 TL bariyerini aşmış.

Sözün özüne gelecek olursak. Calibro modellerinin ikisini de inceledim, pek çok ipuçlarını yazdım. Calibro e-kitap okuyucular pek çok olumlu özellik barındırmakla birlikte, sorunsuz aletler de değiller. Bir Kindle lüksü yaşatmıyorlar. Dolayısıyla bu yeni fiyat politikasının Kindle, Kobo, Nook gibi diğer modellerle karşılaştırmaları artıracağını düşünüyorum. Bu markaların Türkiye’de bulunması zor ancak, işin daha da kötüsü var: “O fiyata Samsung tablet alırım” diyenler. Evet, tablet ekranı ile e-ink ekran aynı değil, ama “taşınabilir okuma aleti” satın almak için yola çıkan sıradan bir tüketiciye tabletlerin pek çok artısını da görmez gelmesini söyleyemezsiniz. Forumlarda gördüğüm kadarıyla da satın alma aşamasına gelmiş ama son kararını vermemiş olan bazı kişiler yeni fiyatlardan son derece hayal kırıklığına uğramışlar. Muhtemelen dönem dönem indirim yapılacaktır, takip etmek lazım.

Elbette, Calibro satışlarından elde edilen kârlar aynı düzeyde kalmaya devam da edebilir. Bir ekosisteme bağlı olan cihazlarda düşük fiyatların sebebi biraz da cihaz sayesinde yapılacak diğer satışlar (e-kitap satışları) oluyor. Belki de “Ben buna korsan kitap atarım” deyip Babil.com’dan hiç kitap almayanlar yüzünden beklenilen gelir elde edilememiştir, bilemiyorum.

Calibro’nun fiyatı artmış olsa da, birkaç sene öncesinde e-kitap okuyucuların 600 TL gibi anlamsız fiyatlara satıldığını hatırlatmadan geçmeyeyim. Sadece, beklenilenden erken ve beklenilenden fazla bir fiyat artışı olduğu için, biraz canımız sıkıldı.

İlginizi çekebilir: