Salı, Nisan 28, 2015

Mobil Yazılar 10 yaşında!

Mobil Yazılar, tam 10 yıldır yayında olan, bir blog. İnişli çıkışlı dönemleri olsa da, 10 yıldır bir şekilde devam ediyorum Mobil Yazılar'da yazmaya. 2005 yılında yazmaya başladığımda PDA (Personal Digital Asistant - Kişisel Dijital Asistan) ya da "cep bilgisayarı" denilen cihazlar "mobil" kabul ediliyordu. Palm ve Pocket PC yarışıyordu, Psion ve Nokia ise Symbian ortak noktasında buluşmuşlardı. Apple hâlâ "Apple Computer" idi.



2005 yılında "cep bilgisayarları" üzerine çok fazla Türkçe site yoktu, hatta bazı siteler kapanıyordu. Benim bu cihazlara ilgim ise giderek artıyordu. Deneyimlerimi, öğrendiklerimi, mobil dünyadan son haberleri paylaşmak üzere açtım bu siteyi. Zamanla, site hakkında bölümde detaylarını yazdığım bazı ilkeler şekillendi:
  • Mobil Yazılar orijinal içerik üretir.
  • Mobil Yazılar içerik üretene saygılıdır.
  • Mobil Yazılar boş içerik üretmez.
  • Mobil Yazılar kullanıcının tarafını tutar.
  • Mobil Yazılar okurun tarafını tutar, siteyi reklama boğmaz.
  • Mobil Yazılar bilmediği konuda susmayı seçer.
  • Mobil Yazılar zararlı reklamları yayınlamaz.
Bu ilkelere bağlı kalarak yazmak zor olsa da, önemli olduklarına inandım. Daha az kişi tarafından okunmak pahasına sarıldım bu ilkelere. Korsan yazılımları paylaşan siteler ve forumlar ziyaretçilerle dolup taştılar. Böyle sitelere link bile vermedim. İçi boş haberler üretenler çok tıklandılar, ancak ben "Ayped 8 bu mu?" "Ayfonun özellikleri internete sızdı mı?" diyerek içine 3D Studio Max 101 dersinden çıkma iPhone resimleri koyanlardan olmak istemedim. Mobil Yazılar'ı reklama boğmadım, çoğu reklamı da daha az kazanma pahasına engelledim. Asla yanıltıcı reklam yerleşimi yapmadım.

Bu arada kopyacılarla da uğraştım: Kimi zaman tek tek incelemelerimi kopyalayıp kendileri yazmış gibi sitelerine koyanlar oldu, kimi zaman tüm siteyi kopyalayanlar. Önceleri üzüldüm ama, onlar hep var olacaklar, bunu anladım.

Mobil Yazılar'da yazmayı bıraktığım zamanlar oldu. Kimi zaman kopyacılara küstüm, kimi zaman hayatın koşturmacasına kapıldım. Ama çoğunlukla "Neden yapıyorum bunu?" diye sorguladığım için bıraktım yazmayı. Yine de, bu kadar uzun süre boyunca bir blogu devam ettirmek enteresan bir şey. Hayatınızdaki diğer şeylerden fedakarlık edip, vakit ayırıp yapıyorsunuz. Yazmayı çok istediğim ama vakit bulamadığım pek çok şey oldu, hâlâ da var. Bütün zorluklarına rağmen neden bırakamadım Mobil Yazılar'ı? Çünkü yazmak bana iyi geliyor. Bir de, bırakılan hoş yorumlar, mutlu ediyor.

İyi ki doğdun Mobil Yazılar!

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: