Salı, Nisan 04, 2006

PDA'nın altın çağı

PDA'nın altın çağı aslında çoktan sona erdi. Ancak yeni çıkan/çıkacak PDA'lardan da hiç umutlu değilim. İşte sebepleri:

- Palm OS eskidi, Windows Mobile ise telefon işletim sistemi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
- Access/Palmsource tarafından geliştirilen yeni işletim sistemi de WM gibi öncelikle telefon işletim sistemi olmayı hedefliyor.
- Windows Mobile telefon işletim sistemi olma yolunda ilerlemiyor olsa bile sorunlu bir işletim sistemi.
- Birçok üretici CF kart desteğini bıraktı. Millet LD'nin içindeki microdrive'ı CF kartla değiştirmeye uğraşadursun, Windows Mobile cephesi önemli bir özelliğini kaybetmiş durumda.
- Palm PDA'lardan çok Treo smartphone'larla ilgileniyor.
- HP'nin telefon özelliği olmayan PDA üretimine son verdiği söyleniyor.
- Dell'in PDA pazarından çekileceğine dair söylentiler var.
- Asus telefon ya da GSM özelliği olmayan PDA üretmeyi bırakmış durumda.
- Acer'ın yeni PDA'sı ne yazık ki beklenen performansı veremedi.
- Amerika dışında çok yüksek fiyatlara satılan cihazlar pazarı önemli ölçüde kısıtlıyor. Çoğu PDA Türkiye'de bulunamıyor bile.
- PDA'lar sanıldığı kadar başarılı "çözümler" sunamadı. Cihazlara bırakın Türkçe yazı yazmayı, İngilizce yazmak bile sıkıntı. Birçok PDA'da verileriniz güvende değil. Bazı PDA'lar randevularınızı bile hatırlatmayı beceremiyor. Ne ofis dokümanlarınızla sorunsuz çalışabiliyor, ne de zevkle müzik dinleyebiliyorsunuz.

Burada belirttiğim bazı konular üzerine ayrı ayrı yazılar yazacağım inşallah.

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: