Çarşamba, Ocak 16, 2008

Apple Foleo, pardon, MacBook Air

Son günlerde CES'ten çok, Steve'in keynote'unda yeni neler duyuracağı tartışılıyordu. Sonunda Palm'ın ellerinde kalan bütün Foleo'ları Steve'e sattığı ortaya çıktı. Evet, şaka yapıyorum.

MacBook Air ile Foleo arasındaki fark nedir? Önce artıları: Air'de bir masaüstü işletim sistemi, MacOS var. Air'de bir sabit disk var, bu da daha fazla veri depolama olanağı demek. Air'de multi-touch özellikli touchpad var. Birazcık "Air'e özel" olsun, ileride tüm modellerde bulunacağından emin olabilirsiniz. Air ince. Ağırlık benzerleri ile aynı, boyut da aynı, ama Air daha ince. "En ince" de olmasa, MacBook Air, "en bişey" olabilir miydi? O zaman daha sönük bir cihaz olurdu. O yüzden en ince. Air'in web kamerası var, bir de aydınlatmalı klavyesi.



Foleo ile aynı olan özellikleri: CD/DVD sürücüsü yok, ethernet portu yok, bir adet USB portu var, WiFi ve Bluetooth özellikleri var, pil ömrü 5 saat.

Eksileri? Daha büyük, daha ağır (ama daha ince!). SD kart okuyucusu yok. CF kart okuyucusu da yok. Instant-on yok. En kötüsüne hazır mısınız? Yolda Air'in pili bittiğinde bir priz aramaktan başka çareniz yok, çünkü pili değiştirilemiyor. A bir de daha pahalı tabi.



İki cihazın arasındaki en önemli fark Air'in adam gibi bir işletim sistemine sahip olması. Tamam, güzel cihaz, multi-touch touchpad de ileride çok faydalı olabilir, ama Foleo'nun Amerika fiyatı 500 dolardı ve pahalı bulmuştuk, Air'in fiyatı 1800 dolar ve onu da pahalı buluyoruz.

Engadget Foleo'yu çöp tenekesine layık görmüştü. Ben de bir ek yapayım dedim:

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: