Perşembe, Ocak 08, 2009

Karşınızda Palm yenilikleri!

Palm Pre
Palm webOS yeni işletim sisteminin, Palm Pre ise cihazın adı. Cihaz multi-touch destekli, 8 GB hafızalı, WiFi/Bluetooth/3G destekli. GPS'i, 3 Mp kamerası, 3.1 inç 320x480 ekranı, değiştirilebilir pili var. Alttan çıkan treo tipi qwerty klavyesi var. iPhone gibi sensörleri var. Şarj aleti kablosuz! En önemlisi işletim sistemi, ki gördüğüm kadarıyla burada da çok başarılı bir iş çıkarmışlar. Multitasking desteği var. Şimdilik sizi Engadget, PalmInfoCenter ve Gizmodo gibi sitelerden ekran görüntüleri ile başbaşa bırakmak zorundayım. Daha fazla bilgi edindikçe sizlerle paylaşacağım.

Bu arada, herhangi bir hafıza kartı desteğinden bahsedilmemesi gözümüzden kaçmadı. HTML+CSS+JavaScript ile program yazabilirsiniz denilmesi ise korkuttu, çünkü bu iPhone'un web uygulamalarını hatırlatıyor. Stylus yok, iPhone gibi. Bu iyi, ama stylus'u aradığımız zamanlar da olabiliyor. Ekran çözünürlüğü iPhone ile aynı. Yeterli, ama keşke daha iyi olsa. Word dokümanlarını, PDF dosyalarını, copy-paste'i destekliyor mu? Henüz bilmiyoruz. Apple ve Google'dan sonra Palm da bize video çekemeyen bir telefon satmaya çalışacak mı? Ondan da emin değiliz. Görünüşe bakılırsa eski Palm OS uygulamalarını da desteklemiyor. Şart değil ama, bu özellik de olsa fena olmazdı doğrusu.

Doğrusu ben çok umutlandım! "Umutlanmak istiyorum" diyordum biliyorsunuz. Sanırım sonunda Palm bir numara olmaya aday bir cihaz çıkarıyor.




Daha fazla bilgi için:
Engadget
PalmInfoCenter
Gizmodo

Bu yazı ve bu sitede yayınlanan bütün diğer yazılar Mobil Yazılar tarafından yazılmıştır ve bütün hakları Mobil Yazılar'a aittir. Başka bir yayında yayınlanamaz. Sitenizin, forumunuzun, blogunuzun ticari amaç taşıyıp taşımaması farketmez. Daha fazla bilgi için lütfen alıntı kurallarına bakınız.

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: