Perşembe, Ekim 28, 2010

Symbian'da hafıza problemi ve çözümü

Nokia E63'ümle ilgili "nefret edilesi" şeyleri daha önce yazmıştım. Ancak cihaz son bir aydır ayrı bir huy geliştirdi. "Hafıza dolu, bunu yapamam, şunu alamam" demeye başladı.

Daha önceden Symbian işletim sistemine sahip telefonu olanların sebepsiz yere hafızanın dolduğundan bahsettiklerini duymuştum. Çok fazla program yüklemiş değilim. E-posta mesajları da dahil hemen hemen herşeyi hafıza kartında tutuyorum. Peki hafızam nasıl doluyor? Doğrusu benim de "hard reset"e giden yola girdiğimi düşünürken, en azından kendi adıma, çözümü buldum.

E63'ü iki ayrı e-posta hesabımı sürekli kontrol edecek şekilde ayarladım. Bol bol da eklentili mesaj geliyor. Ben gerekli ayarları yaparak e-posta mesajlarının hafıza kartında tutulmasını sağlamıştım, bu yüzden sorunun burada olacağını tahmin etmemiştim. Eklentili bir e-posta mesajını açıp eklentisini görüntülediğinizde, dosya telefon hafızasına kaydediliyor. Dosyayı kapattığınızda "Bu eklentiyi kaydetmek ister misin?" diye soruyor. Soruyor ama, zaten telefon hafızasına kaydetmiş, mesajdan çıkınca da silmiyor. Birkaç tane büyük boyutlu eklentiye baktınız mı, E63'ünüzün zaten az olan hafızasını doldurmanız çok kısa sürüyor.

Ben çözüm olarak bütün mesajları seçip hepsini telefondan sildim. Eklentileri de gitti böylece. Birden fazla mesajı seçmek için shift tuşuna basılı tutarak yön tuşlarını kullanabilir, hepsini seçtiğinizde silmek için backspace (sil) tuşuna basabilirsiniz. Aman dikkat! Sadece telefondan silin, sunucudan da silerseniz mesajlarınız yok olur, benden söylemesi.

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: