Salı, Temmuz 27, 2010

Mobil teknolojiden sonuna kadar yararlanmak

Yakınlarda Türk tüketicisi üzerinde yaptığım küçük çaplı bir anket çalışmasında, insanların en çok SMS'i kullandığını, ancak genel olarak onu bile az kullandıklarını gördüm. Hemen hemen her yaştan insanların katıldığı bir çalışmaydı ve tahmin edebileceğiniz gibi gençlerin mobil teknolojiye ilgisi daha fazlaydı. Mustafa Tan'ın da iPhone kullanıcıları ile ilgili paylaştığı veriler de ilginç, göz atmanızı tavsiye ederim.

Gençler daha ilgili dedik ama, SMS dışında ilgi düzeyleri yine de düşük. Etrafımdaki insanlar da telefonlarındaki pek çok özelliği kullanmadıklarını söylüyorlar. Hatta bazen dilerden düşmeyen "Alırken her özelliği olsun isteriz, sonra o özellikleri hiç kullanmayız" lafları uçuşuyor havada. Doğrusu kendimi türünün tek örneği gibi hissediyorum böyle durumlarda.

Mobile Computing

Kullandığım mobil cihazlarda kamerayı her zaman kullandım, otofokus özelliği de çok işime yaradı. Mobil interneti her gün kullanıyorum. Bluetooth dosya göndermek ve cihazları çeşitli amaçlarla eşleştirmek için sıkça kullandığım bir teknoloji. Yürüyüşe çıkınca Engadget'ın podcast'lerini dinliyorum. Normal radyoyu işim icabı çoğunlukla radyo reklamlarını dinlemek için kullanıyorum, ama müzik dinlemek istediğimde internet paketim elverdiğince internet radyolarını tercih ediyorum. Sesli notları sık sık kullanıyorum. Genellikle "çevrimdışı" olmak istediğimden anında mesajlaşma programlarını çok sık kullanmıyorum ama, gerçekten işime yaradığı zamanlar oluyor. Bazı durumlar için biraz kullanışsız da kaçsa, mobil ofis programlarını kullanıyorum. Ekranı yeterli büyüklükte olan cihazlardan PDF'ler okuyorum, Flash destekleyenlerden Fizy'yi açıp müzik dinliyorum. Şehirler arası yolda taradığım kitapları okumuşluğum, toplu taşıma araçlarında film izlemişliğim vardır. Notlar alıyorum; bu yazı da dahil Mobil Yazılar'a gönderdiğim kimi yazıları mobil cihazlarla yazıyorum. Ara sıra da telefon görüsmesi yapiyorum!

Kullandigim mobil cihazların hemen hemen her özelliğini kullanıyorum. Mobil cihazım benim "kişisel dijital asistan"ım, belki de bu yüzden pek çok mobil cihazı bir türlü beğenemiyorum. Ya siz mobil cihazlarınızı nasıl kullanıyorsunuz? Buraya tıklayarak yorum bırakırsanız sevinirim :)

Fotoğraf: Mobil Yazılar

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: