Çarşamba, Temmuz 10, 2013

iPad için Day One günlük programı ile ilgili bir uyarı

App Store'un 5. yılı dolayısıyla birkaç güzel uygulama kısa bir süre için ücretsiz indirilebiliyor. Bunların arasında bir günlük tutma programı olan Day One da var. Ben bu programı daha önceden 9 TL ödeyerek ücretli olarak satın almıştım. Oldukça şık bir program, her gün keyifle kullanıyorum. Ancak bugün Mobil Yazılar okurlarına bu programı hem tavsiye edeceğim, hem de bir uyarı yapacağım.


Programı satın aldıktan sonra deneme amaçlı kullanırken bazı gariplikler fark ettim. Birincisi, program iCloud ile pek anlaşamıyor sanki. Zaten günlüğümün Apple'ın server'larına gönderilmesini istemem. Programın PDF export seçeneğini yeterli buluyorum. Dolayısıyla iCloud Sync özelliğini kapattım. İkinci problem ise programı iPad üzerinde kullanacaksanız mutlaka bilmeniz gereken bir şey, çünkü günlük tutmaya başladıktan sonra iş işten geçmiş olabilir.

iPad üzerinde Day One'ı denerken kimi zaman yazdığım notların kaydedilmediğini, kimi zaman silinmesi mümkün olmayan boş kayıtların ortaya çıktığını fark ettim. Bir yazılım hatası (bug) olduğu ortadaydı. Hatanın sebebini anladıktan sonra programın geliştiricisi ile irtibata geçip durumu anlattım. Önce "Hata bulamadım" dedi ama sonradan problemin iPhone da tekrarlanamadığını ama iPad'de hata çıktığını onayladı. “Tamam” dedi, “Hatayı düzelteceğiz”. Sonra aradan 3 ay geçti. Güncelleme falan yapılmadı.

Peki problem ne? iPad versiyonunda, bir kaydı silmek için programın kayıtlar listesinde (timeline) bir kaydın üzerine parmağınızı kaydırdığınızda çıkan "Sil" düğmesini kullanırsanız program sapıtıyor. Bir kez bile yapmanız yeterli, gariplikler başlıyor ve programı silip yeniden kurana kadar da düzelmiyor. Bunun yerine kayıt silmek istediğinizde o kayda tıklayıp açın ve kaydın alt tarafında bulunan diğer "Sil" düğmesini kullanın.

Dediğim gibi, program çok güzel. Ancak bu aralar kısa süreliğine bedava olduğu için kullanıcı sayısı artacaktır ve kullanıcıların kötü bir sürprizle karşılaşmamaları için bu "silme hatası" nın farkında olmaları iyi olacaktır. Ayrıca geliştiricinin hatayı aylardır düzeltmemiş olması da ilerideki güncellemeler açısından pek güven vermiyor doğrusu.

GÜNCELLEME: Yazıda bahsettiğim hatayı düzelttiklerini söylüyorlar. Verilerimi riske atmamak için denemedim ama, herhalde artık sorun kalmamıştır.

İlgili linkler:
AppStore'da Day One

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: