Cuma, Şubat 07, 2014

İpucu: Windows 8'de kolay paylaşım

Pek çok kişi Windows 8'den hoşlanmıyor, doğrusu ben de bazı yönlerini pek beğenmediğimi itiraf etmeliyim. Özellikle de dokunmatik ekranı olmayan cihazlarda Windows 8'in o Metro/Modern arabiriminin pek kullanışlı olmadığını düşünüyorum. Yine de Windows 8'de güzel özellikler de bulunuyor. Bunlardan biri de paylaşım özelliği.

Ekranın sağ tarafından ortaya doğru çektiğinizde çıkan "Charms Bar" isimli çubukta "Paylaşım" düğmesi bulunuyor. Bu düğmeye tıkladığınızda karşınıza paylaşım seçenekleri çıkıyor. Örneğin dokunmatik Internet Explorer sürümünü kullanıyorsanız, açık olan sayfanın linkini paylaşabilirsiniz. Örneğin e-posta olarak gönderebilirsiniz. Listenin üstünde aşağı ok şeklinde görünen tuşa basarsanız, link yerine ekran görüntüsünü resim olarak paylaşma seçeneği çıkıyor.

Modern/Metro destekli olmayan uygulamalarda bu paylaşım düğmesi sadece ekran görüntüsü paylaşıyor. Doğrusu bu beni pek de olumsuz etkilemiyor, zira çoğu zaman ekran görüntüsünü linke tercih ediyorum.

Bu şekilde kolay paylaşım aslında geç kalmış bir özellik. Android ve iOS telefon ve tabletlerin dünyasında paylaşım o kadar kolay ki Windows'ta bunun olmamasının eksikliği hissediliyordu.

Ben bu özelliği daha çok "kendime not" göndermek için kullanıyorum. Kaydetmek istediğim şeyler artık saniyeler içerisinde e-posta hesabımda arşivlenmiş oluyor.

İlginizi çekebilir: Windows 8 işletim sistemli, dokunmatik ekranlı, ucuz ve hafif bilgisayar: Acer V5 122p incelemesi

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: