Çarşamba, Ekim 29, 2014

Samsung 840 EVO serisi için performans güncellemesi

Bir önceki yazımda Samsung 840 EVO ile HDD'den SSD'ye geçiş maceramı anlatmıştım. SSD daha karmaşık bir teknoloji olduğu için yazılım noktasında biraz dikkat isteyebiliyor anlaşılan. Çünkü EVO serisi SSD'lerde, diskte bulunan 30 günden eski dosyaların yavaşlamaya sebep olabildiği keşfedilmiş. Sıradan teknoloji siteleri kendilerine gönderilen ürünleri test edip 30 gün geçmeden üreticiye geri gönderdiği için, EVO serisinin incelemelerinde bu durumun fark edilmediğinden bahsediliyor.



Şahsen ben de bir aydan uzun süredir Samsung 840 EVO SSD'mi kullanıyorum ama herhangi bir yavaşlama fark etmemiştim. Yine de Samsung'un bu durum için çıkardığı güncellemeyi deneyip bir fark olacak mı, görmek istedim.

Nasıl yapıyoruz?
  • Öncelikle, bu güncelleme için boş bir gününüzü seçmenizi tavsiye ederim. Süreç uzun sürebiliyor; ayrıca herhangi bir problem olursa çözecek zaman ayırmanız faydalı olabilir.
  • Bilgisayarınızdaki tüm verileri harici bir diske yedekleyin. Çünkü ciddi veri kayıpları yaşayabilirsiniz.
  • Yedeklemenizi yaptınız mı? Yapmadınız mı! Hadi yapın, bu önemli. 
  • SSD'nizde %10 oranında boş yer olması gerekiyor. Eğer yoksa, harici diskiniz takılıyken birkaç dosyayı da atıp bilgisayarınızda yer açın.
  • Şimdi buraya tıklayarak Samsung'un ilgili sayfasına gidin. Buradaki "Samsung SSD 840 EVO Performance Restoration Software" başlığı altındaki kullanım kılavuzuna bir göz atın ve ilgili yazılımı indirip kurun. Ben Windows versiyonunu indirdim ama Mac ve Linux versiyonları da var.
  • Samsung Magician yazılımına sorarsanız, firmware güncellemesine ihtiyaç yok diyecektir. Benimki EXT0BB6Q versiyonunun yüklü olduğunu gösteriyordu. Ancak güncelleme işlemine başladığınızda firmware versiyonunuz EXT0CB6Q oluyor.
  • Yazılımı çalıştırmadan önce son bir uyarı: Bu yazılım 840 EVO modelleri için. Sadece 840 olan modeller için değil.
  • Yazılımı çalıştırdıktan sonra önce firmware güncellenecek. Bilgisayarınızı yeniden başlatmanız istenecek. Ardından yazılım işini yapmaya devam edecek. Ancak bu kısım SSD'nizin kapasitesine ve doluluk oranına göre uzun sürebiliyor. Benim durumumda 1,5-2 saat sürdü.
  • İşlem tamamlandıktan sonra dilerseniz bilgisayarınızı yeniden başlatabilirsiniz.
Peki, bir değişiklik oldu mu performansta? Magician'ın test sonuçlarına bakılırsa, olmadı. Bana sanki bir nebze hızlanma var gibi geldi ama, placebo etkisi olabilir, bilmiyorum.

Mobil Yazılar'dan şimdilik bu kadar. Bu yazıyı beğendiyseniz sağdaki bölüm linklerinden birine ya da buraya tıklayarak diğer yazılarıma da göz atmanızı rica ederim.

İlgili linkler

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: