Salı, Şubat 17, 2015

Asıl hasar ambalajda değil, markada!

Sıfır diye satılan bir ürünü satın aldığınızda ambalajın yarısı yırtık çıkarsa ne yaparsınız? iPad mini için aldığım klavye, aynen şöyle bir pakette geldi:


Şaşırmadım ama, "Electro World'ü satın alan marka"nın bu yaptığına üzüldüm. Şaşırmadım, çünkü bana gönderdikleri paketi daha önce görmüştüm! Nerede mi? Mağazalarından birinde. Bu ürünün indirime girdiğini görünce daha önceden mağazada aramış, bir köşeye saklanmış iki paketini bulmuştum. Ancak paketlerin ikisi de yırtıktı, dolayısıyla satın almadım. Aynı ürüne internet sitelerinden baktığımda, "Stokta var" ibaresini gördüm.


Ürün stokta vardı, ama web sitesinin hiç bir yerinde ürünün ambalajının hasarlı olduğu ya da teşhir ürünü olduğu yazmıyordu. Buna (ve markalarına!) güvenerek internet üzerinden siparişimi verdim. Doğal olarak, ambalajında sorun olmayan bir ürün göndermelerini bekliyordum. Sağolsunlar, kargo takip numarasını bile girmemişler, Kendilerine site üzerinden "Kargom nerede?" diye sorduğumda öğrenebildim numarayı. Kargo şirketinin sitesinden numarayı sorgulatınca ne gördüm? Aynı şehir içerisinde kargolamışlar ama, kargo iki gündür şubede bekliyormuş.


Kargomu gidip aldım. Kargo poşetinden mağazada gördüğüm yırtık paketlerden biri çıktı. Üründe hasar yok ama, marka algısında hasar var, bu çok daha önemli. Sitede "paket yırtık" diye belirtilmediği halde, "Yahu müşteriye bu ambalajı nasıl göndeririz, ayıp olmaz mı?" diye sorgulamayan bir marka. Bu ürünü garanti kapsamında bu paketle geri göndersem kabul ederler mi? Sahte para verip de verdiği parayı geri almayan bankamatikler gibi yaparlar herhalde.


Bu arada, birkaç kilometrelik mesafedeki mağazadan gelen yırtık paketli ürün için 6 lira da "lojistik bedeli" verdim. Bilseydim mağazadan alırdım zaten!

Logitech Ultra İnce iPad Mini Klavyesi'nin incelemesi yakında Mobil Yazılar'da olacak inşallah. Sorunsuz alışverişler dilerim.

Bimeks İnternet Sitesinde Logitech Ultrathin Klavye:
Logitech Ultrathin Keyboard Cover for iPad Mini

Güncelleme: Bahsettiğim mağazaya ürünün yenisi gelmiş, paketi de yırtık değil, gıcır gıcır. Demek ki istenince yenisi bulunuyormuş. Ama müşterilerine yırtık paketi göndermeye utanmamışlar!

İlginizi çekebilir: