Çarşamba, Mart 25, 2015

Acer V5 122p dokunmatik laptop: Uzun kullanım incelemesi

Acer V5 122p, geçen sene incelemesini yayınladığım, küçük, hafif, dokunmatik bir dizüstü bilgisayar. Bu cihaz ile bir buçuk yılın ardından yeniden bir değerlendirmesini yapacağım. Mobil Yazılar'da incelediğim cihazlar çoğunlukla kendim ya da yakınlarım için aldığım cihazlar olduğu için bunun gibi uzun dönemli incelemeler yapabiliyorum. Böylece cihazın artılarını ve eksilerini daha rahat aktarabiliyorum.


Doğrudan konuya gireceğim: Problemler! Acer V5 122p, ne yazık ki, kullandığım en sorunlu dizüstü bilgisayar oldu. Hiçbir program çalışmadığı halde yetersiz hafıza hataları, internet sitelerindeki videoları gösterme sorunları, kendi kendine kilitlenip kalmalar, bıktırdı doğrusu. Bütün bu sorunların bütün güncellemeler yapıldığı halde çıktığını da belirteyim.

Yazılımsal sorunlara ek olarak, donanımsal sorunlar da var. AMD A6 işlemcili sistemin genel yavaşlığına ek olarak, ekran parlaklığının düşüklüğü, fanın sürekli olarak çalışması ve batarya ömrünün yetersizliği rahatsız etmeye başladı.


Aslında Acer V5 122p'nin ekranı çok güzel görünüyor, hem de dokunmatik olması Windows 8'in kullanımını kolaylaştırıyor (ne kadar kolaylaşabilir, orası ayrı konu). Benim aldığım modele IPS yazmamışlar ama, sıradan laptop ekranlarından farklı olduğu bariz. iPad ekranına benziyor 122p'nin ekranı. Çözünürlük de ekran boyutuna göre iyi olduğu için, görüntü göze daha güzel geliyor. Gelin görün ki ekran parlaklığı son derece yetersiz.

Acer V5 122p'nin pil ömrünün kısa olduğunu bir buçuk sene önceki incelememde yazmıştım. Rakamlar önemli değil, ben size bu laptop'un evde bize yaşattığı deneyimi söyleyeyim: Sürekli prize bağlıyız. Cihazın "pil bitiyor" mesajını görmekten bıktık doğrusu. "Evde" diye özellikle belirttim, hele yolda olsanız, nasıl "yarı yolda" kalırsınız varın siz düşünün.



Ethernet portu ve VGA portu iş yerinde gerçekten gerekliymiş. Bunu zaten söylüyordum ama, bu bilgisayar sayesinde bunu deneyimlemiş de oldum. USB girişinden ethernet bağlantısı sağlayan S-Link U60 isimli bir cihaz satın aldım ama, sorunum çözülmedi, cihaz yenisi ile değiştirmemize rağmen çalışmadı.

Acer V5 122p'nin küçük boyutları, hafif olması, dokunmatik ekrana sahip olması güzel şeyler. Ama biz onu ev bilgisayarı olarak kullanmakta bile zorlandık. Sorunlarıyla boğuşmaktan yorulduk. V5 122p'den bunca zaman sonra, ondan daha ucuza, sıradan bir laptop satın aldık.

Bu arada ben birkaç yıldır kullandığım Acer Aspire 5755G ve üzerinde yüklü olan Windows 7 işletim sistemi ile mutlu mesut yaşamaya devam ediyorum. Maşallah diyelim.

İlginizi çekebilir: