Pazar, Şubat 19, 2012

Nokia “Zihinsel Pazar Payı” lideri

Nokia Türkiye’de ne durumda? BrandAge dergisi Sia Insight’a bir araştırma yaptırmış. Araştırma Ankara ve İzmir’de 406 tüketici üzerinde yapılmış. “Cep Telefonu Markaları” kategorisinde Nokia %21 ile “Zihinsel Pazar Payı” lideri olmuş.

Nokia’dan sonra iPhone %15, BlackBerry %13, Samsung %11, HTC %6 rakamlarına ulaşmış. “Zihinsel Pazar Payı”nda Nokia lider, ama insanlar tarafından tanınıyor olmak ile “olumlu hatırlanıyor olmak” aynı şey değil. Yani popüler düşüncenin aksine, reklamın iyisi kötüsü oluyor. Eğer Nokia tüketicilerin gönlünü yeniden fethetmeyi başaramazsa, iyi tanınan ama kimsenin tavsiye etmediği marka olması kaçınılmaz olacaktır (Küçük çocuklar bile Nokia n97’den Android’li bir telefona geçince “Bir daha asla Nokia kullanmayacağım!” diyorsa, ciddi bir problem var demektir!).

BrandAge’den alıntı yapalım: “Markaların pazar paylarını arttırmak için yoğun bir rekabet yaşadığı günümüzde bir diğer savaş alanı da tüketicilerin zihinleri. Bu savaşın konusu, tüketicilerin zihninde yer edinebilmek ve zihinlerde pazar payı kazanabilmek; bir başka deyişle, gönülleri kazanmak. Ürünlerin birbirine benzediği ve daha erişilebilir olduğu günümüzde markaların öncelikli hedefi zihinlerdeki pazar paylarını tespit edebilmek ve bu payı arttırmak, sonraki hedef ise gerçek pazar payını yükseltebilmek.”

Cep telefonu markalarının ve cep telefonu üreticilerinin Türk tüketicisi için zihinsel pazar payını gösteren grafik.

HTC’nin ve Sony Ericsson’un "Zihinsel Pazar Payı" dikkat çekici. Araştırmanın tüm detaylarına ulaşmak isterseniz BrandAge’in Şubat 2012 sayısını bayilerde bulabilirsiniz.

İlgili linkler
Ah Nokia
Batan Platformun Kullanıcısı Olmak
Nokia N9
Nokia üzerine tüm yazılar

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: