Salı, Haziran 05, 2012

Sony Xperia S incelemesi

Sony Xperia S Sony’nin en iyi telefonlarından biri. Hani “amiral gemisi” diye çeviriyorlar ya Türkçe’ye, işte o tip bir telefon. Ben de bir Xperia S aldım ve sizin için inceledim.



Tasarım

Hepsi birbirinin aynı görünen, hatta özellikleri bile birbirine yaklaşan pek çok telefonun olduğu bir piyasada nasıl farklılaşır, nasıl dikkat çekersiniz? Sony bunun yollarından birinin tasarım olduğunu fark etmiş. Sony Xperia S’in tasarımı gerçekten “gel beni al” diyor. Özellikle de altındaki ışıklı ve şeffaf şerit cihaza değişik bir hava katıyor. Bir işe yaramıyor, orası ayrı. Yine de bu telefonu almamızda rol oynayan önemli faktörlerden birinin tasarımı olduğunu söyleyebilirim. Sony Xperia S her açıdan çok şık bir telefon.

Sony Xperia S’in tasarımı bence gerçekten “gel beni al” diyor. Ama beğenmeyenler de var elbette.

Elbette bu tasarımı beğenmeyenler de var. Olaya mantıksal olarak yaklaşıp telefonun gereksiz yere uzunlaştığını, o alttaki parçanın ve ışıklı şeridin gereksiz olduğunu iddia edenler var. Ben beğenen taraftayım. Biraz farklılık gerekiyor telefonlara.



Cihazın sol tarafında Micro USB yuvası var. Cihaz aynı zamanda buradan şarj oluyor. Sağ tara HDMI yuvası, ses düğmeleri ve kamera düğmesi var. Üstte ise açma kapama düğmesi ve 3.5mm kulaklık yuvası bulunuyor.

Xperia S’in ön yüzündeki düğmeler dokunmatik. Telefonu eline alan herkes ışıklı şeridin üstüne dokunmaya çalışıyor, zira ikonlar şeridin içinde. Ancak şerit dokunmatik değil. Dokunulması gereken yerler şeridin üstündeki noktalar. Cihazla ilgili ilk problem de burada. Bu noktalar yeterince hassas değil. Çoğu zaman birkaç kere basmak, hatta sıkıca bastırmak zorunda kalıyorsunuz.



Ekran

Sony Xperia S’in en iyi yönlerinden biri muhteşem bir görüntü kalitesi ve çözünürlük sunan ekranı. 4.3 inç boyutundaki ekran 720x1280 piksel çözünürlükte. Bunu HD ekran olarak da adlandırıyorlar (Bence yarım-HD) Ancak daha da önemlisi Mobile BRAVIA Engine ile renklerin son derece canlı gözüküyor olması. Öyle ki bilgisayarınızın ekranında bakıp beğenmediğiniz fotoğraflara Xperia S’de bakarsanız hayran kalabilirsiniz.

Elektronik mağazasında Xpreia S'i Samsung Galaxy S3 ile yan yana koysanız, Samsung'un ekranı sönük kalır, Xperia S çok daha fazla ilgi çeker.

Bununla birlikte ekranın AMOLED ya da CBD olmadığını belirteyim. Yani siyahlar tam siyah değil. Ama bunun bir problem olduğunu düşünmüyorum.

Ekran ayrıca çizilmeye karşı korumalı. Yine de fazla zorlamamak lazım.

Performans, Hafıza, Pil Ömrü

Xperia S’in çift çekirdekli 1.5 GHz işlemcisi, Adreno 220 GPU’su ve 1 GB RAM’i var. Yeni cihazlar gibi dört çekirdekli değil ama şu ana kadar performans konusunda hiçbir problem yaşamadım. Ne menülerde bir takılma, ne ekran geçişlerinde bir yavaşlama, ne de başka bir yavaşlık hissetmedim. Neye tıkladıysam anında açtı ve çalıştırdı.

Cihazın 32 GB hafızası var, ancak bildiğiniz gibi üreticiler 32 GB dediğinde tam olarak 32 GB alanınız olmuyor. Şu anda “Telefon Belleği” 1.60 GB, “Depolama Birimi” 25.80 GB gözüküyor. Yine de bolca alan var. 1080p video çekebilen bir telefon için de gerekli bir miktar. Ancak MicroSD kart yuvası olmadığını da belirteyim.

İLGİLİ: 1080p video çekebilen telefonlar listesi (okumak için tıklayın).

Pil ömrü biraz problemli. Cihazı EDGE ya da 3G ile internete bağlamadığım halde gün içerisinde pili bitiyor. Yeni nesil akıllı telefonların her gün şarj edilmesi gerekiyor, bunun farkındayım. Yine de pil ömrünün daha uzun olmasını, hiç değilse pilinin değiştirilebilir olmasını isterdim. Şu anki durumda akşam şarja takmayı unutursanız ertesi güne alarmınız bile çalmaz. Bataryası değişmiyor ama, harici şarj kutuları imdada yetişebilir. Daha önce yazmıştım, buradan okuyabilirsiniz: Bataryası değişmeyen telefonlar için yedek batarya çözümü.

Kamera ve Video

Sony Xperia S’in dikkat çekici özelliklerinden biri de 12 MP autofocus kamerası. Uygun ışık koşulları altında çok güzel fotoğraflar çekebiliyor. Düşük ışıkta noise seviyesi biraz artıyor. Güzel özelliklerden biri de telefon uyku modundayken kamera düğmesine basılı tutarak hızlıca fotoğraf çekebiliyor olmanız. Fotoğraf çekimini yavaşlatan tek şey autofocus kameranın odaklanmaya çalışırken harcadığı süre. Bazen bundan dolayı bulanık fotoğraflar çektiği bile oluyor.

Xperia S ile çekilmiş örnek fotoğrafları görmek için buraya tıklayın.

Cihaz 1080p Full HD videolar çekebiliyor. Ancak video çekiminden pek memnun kalmadım. Bir kere titreşimlerden çok etkileniyor. Konuşan kişiden biraz uzaktaysanız sesi az alıyor. Ayrıca kapalı ortamlarda beyaz ayarının kafası karışabiliyor. Bu kafa karışıklığı yüzünden bir konferansta çektiğim bir videoda konuşmacının rengi sürekli değişti, yani çektiğim video hiçbir işe yaramadı. Ancak dış mekanlarda daha iyi sonuç alabiliyorsunuz.



Panorama çekim, 3D panorama gibi özellikler de var, ancak daha çok eğlencelik özellikler olduğunu düşünüyorum. Elbette ara sıra kullanıyorum ama, dedim ya, eğlencelik olarak.




Multimedya ve Oyunlar

Xperia S’ın ekranı görüntüleri öyle hoş gösteriyor ki, ekran küçük olsa da fotoğraflara bakmak ve film izlemek büyük bir keyif haline geliyor. Oyunlar da son derece güzel gözüküyor, ancak Google Play’den indirmeye çalıştığım birkaç 3D oyun uyumsuzluk gösterdi. Cihazın değil, yazılım geliştiricinin problemi olduğunu düşünüyorum.



Sonuç: Sony Xperia S almaya değer mi?

Xperia S’te üst düzey bir akıllı telefondan bekleyebileceğiniz hemen hemen her şey var. HDMI, NFC, DLNA, A-GPS, GLONASS gibi bol bol kısaltmayı destekliyor. Kamerası telefon standartlarında son derece iyi, ancak orta seviye bir kompakt kamera ile de aynı kaliteyi, hatta daha fazlasını alabilirsiniz. Ekran kesinlikle muhteşem. İşlem gücü fazlasıyla yeterli. MicroSD kart yuvası yok ama, 32 GB hafızanın çoğu kişi için yeterli olacağını düşünüyorum. Bence bu telefonun en büyük problemi pil ömrü konusunda. Çıkarılabilir bataryasının olmaması da bu problemi pekiştiriyor. Tamam, bir günü çıkartıyor, ama bu yeterli değil.

Xperia S, HDMI, NFC, DLNA, A-GPS, GLONASS gibi bol bol kısaltmayı destekliyor.

Bu tip pahalı bir telefon alırken dikkat etmeniz gereken bir diğer şey de, günlük kullanımınıza ne kadar uygun olduğu. Ben telefonlarıma kötü davranmaya alıştım galiba; atıyorum, anahtarların yanına falan koyuyorum, arada bir düşürüyorum. Ancak Xperia S çok daha hassas bir telefon. Daha kibar davranmayı gerektiriyor. Satın almadan önce hâlihazırda sahip olduğunuz telefonu nasıl kullandığınızı düşünmeli ve ihtiyaçlarını iyi değerlendirmelisiniz. Xperia S’i eşime almıştım, ancak suya, toza dayanıklı Xperia Go’yu görünce onun kendisine daha uygun olduğunu düşündü. Ben de klavyeli telefonları daha rahat kullanıyorum, dolayısıyla Sony’nin Xperia Pro’nun yeni versiyonunu çıkarmasını bekliyorum (Beklerken bir Sony Xperia Sola aldım, incelemesini okumak için buraya tıklayabilirsiniz.)

Sony Xperia S’in fiyatı Haziran 2012 itibariyle 1600 TL civarındaydı. Aralık 2012'de de fiyat 1400 TL'ye düştü. Temmuz 2013 fiyatı ise 1050 TL. Mobil Yazılar okurları bilirler, biraz zor beğenirim. Bence bu özelliklerde bir telefon için iyi bir rakam. Fiyatı daha da düşer mi bilmem. Karar sizin.

Bu yazı sizin için Mobil Yazılar tarafından yazıldı. Mobil Yazılar %100 orijinal içerik üreten bir blog. Bu yazıyı beğendiyseniz, aşağıdaki bağlantılardan birine de tıklayarak diğer yazılarıma göz atmanızı ya da buraya tıklayarak Twitter'da Mobil Yazılar'ı takip etmenizi rica ederim.

Daha bitmedi!
Xperia S’in detaylı özellik listesi
Xperia S’in çektiği fotoğraflardan örnekler
Ayrıca ilerleyen günlerde Xperia S’in farklı özellikleri ile ilgili bilgiler ve ipuçları paylaşmayı düşünüyorum. Bu yazıları takip etmek için buraya tıklayabilirsiniz.

Ayrıca: Xperia Sola incelemesi

Bunlar da ilginizi çekebilir:



Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: