Perşembe, Temmuz 25, 2013

Android telefonunuzda senkronizasyon ikonu kaybolmuyor, telefon ısınıyor, pili bitiyorsa...

Android işletim sistemli telefonların güzel yanlarından birisi, telefonunuzdaki uygulamalar Google hizmetleri ile senkronize olduğu için bilgisayar başında takviminize, rehberinize yazdıklarınızın telefonunuzda da çıkıyor olması. Geçenlerde takvimime bir şeyler ekledikten sonra aCalendar programının menüsünden senkronize et seçeneğine tıklamıştım. Kısa süre içerisinde problemler çıkacağını tahmin etmemiştim.

Öncelikle, telefon saatlerce senkronizasyona devam etti, ama takvimime gelen hiçbir şey olmadı. Senkronizasyon ikonu bildirim çubuğundan bir türlü gitmedi. Başlangıçta çok da önemsemedim doğrusu. Ama telefon giderek ısınmaya başladı. Normalden daha kısa sürede şarjı da bitti. Telefonu kapattım, açtım, değişen bir şey yok. Ardından bu bitmek bilmeyen senkronizasyonun sadece bataryayı değil, internet paketimi de tükettiğini fark ettim.

Neyse ki çözüm düşündüğümden basit oldu. Telefonun ayarlar bölümünden “Hesaplar ve senkronizasyon” seçeneğine tıkladım. Telefonda kullandığım Google hesaplarından birine tıkladım. Burada “Kişiler”, “Gmail”, “Takvim” gibi seçenekler bulunuyor. Takvim seçeneğinin yanında senkronizasyon ikonu dönüp duruyordu. Menü düğmesine basıp senkronizasyonları iptal et seçeneğine tıkladım. Sorun çözüldü.

Sizin de telefonunuz birden bire ısınmaya, pilini hızlı bir şekilde bitirmeye başladıysa; bildirim alanında da (ekranın üst tarafında, saatin yanında) senkronizasyon ikonu varsa, öncelikle yukarıda bahsettiğim ayarları bir kontrol edin. Eğer sorun çözülmezse, telefonda en son yaptıklarınızı bir düşünün: En son nelere tıkladınız, hangi işlemleri başlattınız? Her zaman yaptığınızdan farklı ne yaptınız? Arka planda sürekli olarak çalışan farklı bir program mı var? (Ayarlar > Uygulamalar > Uygulamaları Yönet > Çalışanlar bölümünden kontrol edebilirsiniz) Yeni programlar yüklediniz mi? Bazen son yüklediğiniz programları silmek de çözüm olabilir.

Bunlar da ilginizi çekebilir:


Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: