Çarşamba, Kasım 28, 2007

ActiveSync problemleri

ActiveSync ile yaşamanız muhtemel birkaç sorundan bahsedeceğim. Birincisi "Connection Disabled" sorunu. Ne kadar uğraştıysanız Pocket PC'nizin bilgisayarınız ile iletişim kurmasını sağlayamadınız mı? Her seferinde "Connection Disabled" hatası mı veriyor? ActiveSync'i kaldırıp yeniden kurmadan önce KillSync'i denemenizi öneriririm. Buradan indirebileceğiniz KillSync, ActiveSync'i kapatıyor. Daha sonra Başlat menüsünü kullanarak ActiveSync'i yeniden başlatıp, Pocket PC'nizi bilgisayarınıza tekrar bağlamayı deneyebilirsiniz.

İkincisi de 8503001f kodlu hata. Outlook ile Pocket PC arasında veri senkronizasyonunun gerçekleşmediğinde çıkıyor bu hata. Sebebi de Outlook'u yükledemen ActiveSync'i yükleyip bilgisayarınız ile PDA'nız arasında bir partnership oluşturmuş olmanız. Bunun çözümü biraz tehlikeli, çünkü benim bütün PIM verilerimin silinmesine sebep oldu. İnternette yapacağınız bir aramada bilgilerin silinmediğini söyleyen pek çok kişiye rastlayabilirsiniz, ama yine de siz bu işlemi yapmadan önce MUTLAKA YEDEK ALIN. Çözüme gelirsek: ActiveSync penceresindeki File menüsünden Delete Mobile Device'a tıklamanız gerekiyor. Pocket PC'nizi bilgisayarınıza tekrar bağladığınızda yeni bir partnership oluşturacaktır. Bundan sonra Outlook ile senkronizasyon sorunsuz gerçekleşecektir. Yani başka bir hata çıkmazsa :)

Bir de ZoneAlarm ya da benzeri firewall programı kullananların yaşadığı bir sorun var. ZoneAlarm'da Firewall sekmesinde Intenet Zone Security ayarını Medium'a getirmezseniz PDA'nız ile bilgisayarınız arasında bağlantı kuramayabilirsiniz. Senkronizasyon bittiğinde ayarı eski haline getirmeyi unutmayın.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Çözüm için teşekkürler. Killsync işime yaradı.

İlginizi çekebilir: